gisi Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hei, jeg synes at min 1557GLS blir lett varm, og viften går forholdsvis ofte. Dette bør den kanskje ikke gjøre under vanlig bruk som tekstbehandling, surfing o.l. Noen som opplever det samme? Kanskje bør en skifte den "kjølematta" under cpukjøleren til noe skikkelig arctic silver opplegg, eller er dette noe jeg må leve med? Lenke til kommentar
Clint Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvilken stømprofil kjører du da?Setter du den på max battery, så kan det hende at det hjelper. Lenke til kommentar
gisi Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er klart det hjelper. Men det er også kjekt å ha litt ytelse. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Klart det er kjekt med ytelse, men då e jo vitsen med Centrino og SpeedStep vekke. Ved vanlig kontorbruk ska prosessoren gå på 600mhz Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Om du ikke lar maskina selv styre cpu frekvensen (lav frekvens ved word, surfing etc), så må du jo selvsagt regne med mer viftestøy. Man kan jo ikke kreve at en 1,7Ghz +/- cpu ikke blir varm? Du må nok belage deg på viftestøy om du ikke godtar nedklokking av cpu når det ikke er bruk for det Edit: min 1,6Ghz p-m cpu går på 229Mhz ved word/surfing. Endret 27. oktober 2004 av iceraven Lenke til kommentar
gisi Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Det det jeg også har funnet ut Så det skal vel være sånn. Lenke til kommentar
konaz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har også en Netshop GLS, og den klokker seg fint ned til ca 600MHz ved idle, men LIKEVELL så starter vitfa ganske ofte! Er det bare min, eller er alle sånn? Lenke til kommentar
konaz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Edit: min 1,6Ghz p-m cpu går på 229Mhz ved word/surfing. Er det laveste hastighet? Min 1,7 p-m går ikke lavere enn 598 MHz, og den fyrer vifte uansett, selv når pc'en bare idler. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Edit: min 1,6Ghz p-m cpu går på 229Mhz ved word/surfing. Er det laveste hastighet? Min 1,7 p-m går ikke lavere enn 598 MHz, og den fyrer vifte uansett, selv når pc'en bare idler. Når du kjører på batteri går den lavere. Eller du kan installere Speedswitch XP og sette den til Max Battery, da får du tilgang til de laveste strøminstillingene også når du kjører på nettspenning. Lenke til kommentar
gisi Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Er det laveste hastighet? Min 1,7 p-m går ikke lavere enn 598 MHz, og den fyrer vifte uansett, selv når pc'en bare idler. Jeg har sett min være nede i 70 Mhz, så den skal komme lenger ned. Lenke til kommentar
Beop Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Når jeg kjører winamp og 3DstudioMAX7 samtidig så ligger den på 209MHZ... Lenke til kommentar
konaz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Beop, hvordan er vifteopplegget på pc'en din da? F.eks når du surfer, går vifta i det hele tatt? Lurer på hva som er feil med min da, siden den aldri går under 600 MHz? Er det noe jeg kan laste ned av drivere til strømstyring? KLARER rett og slett ikke viftestøy når jeg skal programmere og konse litt. Håpløst! Lenke til kommentar
qwert Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Lurer på hva som er feil med min da, siden den aldri går under 600 MHz? Det er absolutt ingenting feil. Enhanced Speedstep på P-M går ikke lavere enn 600Mhz, men det hender ofte at Windows roter fælt med målingen og viser gale, lavere, verdier. For å få en bedre indikasjon kan man for eksempel kjøre SpeedswitchXP som kan plotte et sanntids histogram over CPU-hastigheten. Endret 27. oktober 2004 av qwert Lenke til kommentar
konaz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Shait, så det vil si at viften skal gå så mye som den gjør? Synes dette var snodig, da min gamle laptop, en AMD XP 1800+, er musestille når den idler. Vet at AMD tåler mer varme, men hadde virkelig håpet av P-M var litt bedre. Det mest irriterende er at når vifta starter, så starter den på fullt, og går ned til medium . Hadde vært bedre om den kunne gå litt lavere, eller aller helst bare holde kjæft Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ikke noe problem, bare bruk SpeedswitchXP, sett den på MAX BATTERY. Min CPU ligger på 599MHz og vifta går ALDRI når jeg kjører i den modus. Lenke til kommentar
konaz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 deo123, så da er det noe feil med min pc da? Bare å sende den tilbake? Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Om du kjører WinXP og har prøvd SpeedswitchXP og du ikke har klart å redusere hastigheten så er det noe som ikke stemmer. Snakk med leverandør. Lenke til kommentar
konaz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Joa, hastigheten blir korrekt satt ned til 600 MHz, men vifta starter uansett. Får vel sende den tilbake for en test. Kan jo vere at de ikke har festet vifte/kjøleribbe skikkelig. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 har samme data jeg. den blir temmelig varm hvis jeg har den på fanget, men hvis den ligger på et rett underlag og får luft under er det ikkeno problem. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Alle bærbare blir varme, selvom det er Centrino bærbar eller ei. Har dere sjekka temperaturen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå