Gå til innhold

lyden klikker når jeg overklokker

Anbefalte innlegg

Når jeg overklokker fsben på maskina mi for "høyt" så lager mp3er en ekkel "klikkelyd"

når jeg skriver på tastaturet (F.eks. sitter på msn og hører på musikk samtidig)

Skulle tro det hadde et eller annet med avbruddsignalene å gjøre, men jeg fatter ikke hva.

Har en xp 2500+ som jeg kjører på 12.5x175 akkurat nå, det gir vel tilnærmet en 3200+ og nå funker lyden helt som den skal, men går jeg bare noen få hakk opp, til 177 eller høyere, så kommer denne klikkelyden.

Lydkortet mitt står forøvrig i den aller nederste pci-slotten, har hørt noe om at det kan bli konflikter mellom cpu og lydkort desto nærmere cpu det står. (Vet ikke om det stemmer, men bedre å være føre var :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når du overklokker fsb så overklokker du ALLT på makina... Også signalene til lydkortet blir påvirket.

Dette gjelder kun hovedkort uten AGP/PCI-lock.

Serrevx, hvilket hovedkort/chipsett har du? Hvis det ikke er AGP7PCI-lock på hovedkortet ditt, og du har eksternt lydkort, kan lydproblemene komme av en for høyt klokket PCI-buss.

Skriv litt mer om hvilke komponenter du har du!

Lenke til kommentar

Jeg har asus a7n8x-e deluxe, og lydkortet er et audigy 2 zs.

Så vidt jeg vet er det vel agp/pci lock på det hovedkortet? Jeg vet ihvertfall at det er agp lock, for jeg har satt den til 66mhz i bios, men jeg fant ikke i bios om pci lock, så jeg regnet med at den var låst uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...