Ingar Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Dere tuller bare.. Det dere leverer her og nå, er bare svada som ikke hjelper noen til noe som helst. Det er bare urelevante tullesaker, som ikke hører hjemme på et seriøst forum. Men mer, som andre har påpekt, på IRC! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg er både enig og uenig med trådstarter. Off-topic-kategorien har nok lokket til seg både en og to irriterende troll, men så lenge folk klarer å skille off-topic og "resten av forumet", så er ikke det egentlig ikke noe problem. Problemet er når disse bøllefrøene spammer ned seriøse tråder med vissvass. Folk skal kunne forvente å få et seriøst svar uten at en eller annen knott skal utbryte "Intel er for homser!!" eller "Hallaisen, Piddien! Ble det nåkke på deg i går?". Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Korleis måler du eigentleg seriøse poster? Er "Hjelp jeg skal ha ny PC" tråden også useriøs? Sidan den ofte blir brukt av personer med veldig liten datakunskap? Litt av poenget med eit stort forum er at vi kan ha mange medlemer med eit veldig breitt kompetansefelt, slik at der mulig å finne svar på det aller meste her på forumet. Dessverre er det ein del som trur at søppel forumet er ei oppfordring til å poste SPAM, noke som det då ikkje er. Så lenge brukere som ikkje har samme interesseområde som deg SPAMer ned dine poster så burde vell alt være heilt i orden. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) QUOTE (The Avatar @ 11/10/2004 : 18:37) Er "Hjelp jeg skal ha ny PC" tråden også useriøs? Sidan den ofte blir brukt av personer med veldig liten datakunskap? Nei, poenget her er at personen med liten kunnskap skal kunne forvente seg seriøse svar, fra kunnskapsrike brukere/brukere som faktisk prøver å gjøre sitt beste for å hjelpe personen som skal ha seg ny PC. Ikke slike svar som psilocybe nevner, QUOTE (psilocybe) Folk skal kunne forvente å få et seriøst svar uten at en eller annen knott skal utbryte "Intel er for homser!!" eller "Hallaisen, Piddien! Ble det nåkke på deg i går?". At denne brukeren, som gjerne vil ha hjelp, da skal få mange useriøse svar som de over bare fordi en idiot synes det er gøy å poste tullete saker, vil ha høyere postcount osv osv er bare noe reinspikka tull, som jeg mener off topic-forumene medføerer seg! Dette vil jeg, og mange andre ha en slutt på! edit: Om det så må bli off topic-forumene sitt endelik! Endret 11. oktober 2004 av INGaR Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 QUOTE (The Avatar @ 11/10/2004 : 18:37) Dessverre er det ein del som trur at søppel forumet er ei oppfordring til å poste SPAM, noke som det då ikkje er.Så lenge brukere som ikkje har samme interesseområde som deg SPAMer ned dine poster så burde vell alt være heilt i orden. Vel, nå er størsteparten (16%) av postene mine i "søppel", så jeg vet utmerket godt hvor landet ligger. Folk snakker alt mellom himmel og jord i "off-topic", og det syns jeg er helt brillefint. Problemet oppstår når folk bruker resten av forumet som de ville gjort i "off-topic". Det er ikke åpent for småprat og annet vissvass i en "seriøs" tråd (det vil si utenfor "off-topic"), og personlig kommer jeg til å slå hardt ned på slikt. Det kan ødelegge en informativ og grei tråd på null,svisj, og det er ingen tjent med. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Men veier det opp for at resten forumet lider, at en viss gruppe har det gøy i off topic? Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 QUOTE (INGaR @ 11/10/2004 : 19:17) Men veier det opp for at resten forumet lider, at en viss gruppe har det gøy i off topic? Kan ikke du presenterer forskningen din som viser at det ikke kommer til å forekomme denne typen småprat hvis OT stenges? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 QUOTE (enden @ 11/10/2004 : 19:28) QUOTE (INGaR @ 11/10/2004 : 19:17) Men veier det opp for at resten forumet lider, at en viss gruppe har det gøy i off topic? Kan ikke du presenterer forskningen din som viser at det ikke kommer til å forekomme denne typen småprat hvis OT stenges? Du tenker på den überavanserte grafen jeg sendte deg? Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 ...som jeg ikke fikk, da jeg var borte. Post den her da vel Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) QUOTE (enden @ 11/10/2004 : 20:40) ...som jeg ikke fikk, da jeg var borte. Post den her da vel Jeg må dessverre meddele at hele forskningen min er gått i vasken, for den er slettet. edit: Men jeg kan jo selvfølgelig lage en tilsvarende hvis det er ønskelig, for de geniale tankene bruserr fortsatt rundt i hodet mitt! edit igjen: grafen er ferdig Hvis noen vil se den, send PM! Endret 11. oktober 2004 av INGaR Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kan du ikke bare rafiinere den litt og legge den ut her da? Den oppsummerer jo tankene dine ganske bra, og da får alle muligheten til å motargumentere Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 QUOTE (enden @ 11/10/2004 : 22:18) Kan du ikke bare rafiinere den litt og legge den ut her da? Den oppsummerer jo tankene dine ganske bra, og da får alle muligheten til å motargumentere hmm, okay. Jeg legger ut den samme som jeg sendte til deg. Men la meg bare si dette: denne er 100% EKSTREM. Det er et bilde. Min mening er ikke engang så ekstrem, det er bare den beste måten jeg kan beskrive noe av det jeg føler. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Største problemet slik eg ser det er nok at nye brukere som registrerer seg for å bruke off-topic forumet trur dei må SPAMe dei meir seriøse delane av forumet for å få 1337 innlegg eller what ever. Ein kompinasjon av å fjerne post-counten og ein lavare terskel for å levere ut advarseler trur eg er vegen å gå. Eigentleg kunne vi godt ha hatt post-count berre på nokre få av forumavdelingane. Slik som dette "tilbakemeldinger" forumet, ingen grunn til at innlegg her skal telle på post-counten. Særlig så lenge "Politik, relgion og samfunn" og "Vitenskap" foruma under off-topic ikkje tell på post-counten. Begge dei foruma har ein del gode og saklige innlegg. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 alle formum delene har har jo et "motstykke" i en www site , og OT er om man vill tull.no sin forum del , dette er jo en fulverdig side (etter hva jeg vet) av hw.no netverket post telleren er no noe jeg ikke bryr meg spesielt om , men det er jo en pekepinn på hvor aktiv en person er , (jeg her sikkert mere inlegg i ot enn i alle andre fora ;D ) men det og fjerne ot blir og og fjerne flere brukere som sitter MYE på forumet , for mens vi leter etter poster som vi kan svare på noe så babler og tuller vi (og diskuterer ikke datarelaterte ting ) i ot , vi bygger og kontakter og blir litt bedre kjent noe som da gjør forumet mere personlig og koseliger , tenk hvor upersonelig det hadde vært her hvist alt pratet var OnTopic , ingen ville vits none om noen , det vile ikke blit organisert treff rundomkrig i norge nei Ot seksjone er en VIKTIG del av dette forumet og kan ikke fjernes , Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er ikke din brukergruppe jeg snakker om (som jeg forsåvidt er en liten del av selv). Det er at alt har gått alt for langt, og noe må gjøres. Vitenskapsforumet kan jeg være tilbøyelig med, det kunne vi beholdt. Og kanskje en "Annet"-forum, hvor vi kunne hatt SO3 og alt det andre dallet. Men et eget søppelforum, gledesutbrudd +++ det trekker jo fjortisser og useriøse brukere, samtidig som det senker seriøsiteten til resten av forumet/nettverket. Grunnen til at jeg lagde denne posten var at jeg gikk rundt å tenke, jeg husker ikke hva det var, men det var om noen sider eller noe sånt. Så kom hw-nettverket opp, så tenkte jeg men, "Nei, det er jo bare noe tøys". Det var da jeg skjønte hvor useriøst hw sto i mine øyne, og hvor useriøst det må se ut for andre, og hvor useriøst det faktisk har blitt, og hvor useriøse bruekre det faktisk trekker. Når "Off topic" er på lik linje med "hardware" sier det seg selv at det kommer en like stor gruppe med spamm-glade fjortisser som gruppe med folk med gode datakunnskaper. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 QUOTE (INGaR @ 12/10/2004 : 10:19) Det er ikke din brukergruppe jeg snakker om (som jeg forsåvidt er en liten del av selv).Det er at alt har gått alt for langt, og noe må gjøres. Vitenskapsforumet kan jeg være tilbøyelig med, det kunne vi beholdt. Og kanskje en "Annet"-forum, hvor vi kunne hatt SO3 og alt det andre dallet. Men et eget søppelforum, gledesutbrudd +++ det trekker jo fjortisser og useriøse brukere, samtidig som det senker seriøsiteten til resten av forumet/nettverket.Grunnen til at jeg lagde denne posten var at jeg gikk rundt å tenke, jeg husker ikke hva det var, men det var om noen sider eller noe sånt. Så kom hw-nettverket opp, så tenkte jeg men, "Nei, det er jo bare noe tøys". Det var da jeg skjønte hvor useriøst hw sto i mine øyne, og hvor useriøst det må se ut for andre, og hvor useriøst det faktisk har blitt, og hvor useriøse bruekre det faktisk trekker. Når "Off topic" er på lik linje med "hardware" sier det seg selv at det kommer en like stor gruppe med spamm-glade fjortisser som gruppe med folk med gode datakunnskaper. vell det er jo ikke på lik linje med resten av forumet , sidne inleggene ikke teller men jeg skal være enig med at kategorien "søppel" egentlig ikke trenger og være der , bare tillate litt mere i "annet" kategorien , for mye av det som dukker opp i søppel er Gøy og lese, men "annet" og "søppel" VELDIG like sidne di begge er OT kategorier og defor trenger vi muliggens ikke 2 Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Joda, jeg ser at INGaR(trådstarter) personlig er missfornøyd med Off-topic delen av forumet og det er jo i og for seg greit, men det er en ting ved tankegangen din jeg ikke helt forstår. Det virker som du tror man bare kan fjærne Off-topic delen av forumet og så er problemet løst; folka som poster der, henger der osv. vil bare forsvinne. Sånn er det dessverre ikke. Hvis man gjør det vil det bare bli værre og off-topic prat vil bli ukontrollert og spre seg rundt omkring på hele forumet isteden for å ha det kontrollert på en plass. Se for eksempel på hva som skjedde i Oslo etter at de "fjærnet" nærkisene fra plata; før var miljøet kontrollert og oversiklig nå er det spredd ut over hele byen og er ukontrolert. Nei, la off-topic delen bli. Jeg tror det gjør mer vondt å slette den enn å la den bli. PS. Er veldig trøtt ... Endret 14. oktober 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 For å starte et sted... Mange sier at off topic er elendig men det var utrolig lite med eksempler her, selv har jeg og postet mye i off topic og har en god anelse om hva som skjer der. 1) Hvis du ikke liker det, ikke les det 2) Finner du noe crap så rapporter det. Hvis vi ikke får noen rapporter på at noe er galt et sted vil jo vi tro at ting er fryd å gammen der, og såvidt jeg kan se er det faktisk fryd og gammen der enda. Og nei, vi reagerer ikke pga langt mindre enn en prosent av forumbrukerene klager QUOTE Se for eksempel på hva som skjedde i Oslo etter at de "fjærnet" nærkisene fra plata; før var miljøet kontrollert og oversiklig nå er det spredd ut over hele byen og er ukontrolert.jaha? Jobber i det "området" jeg og føler det mye bedre å gå her om kvelden nå enn før, føler det hvertfall selv bedre etter at spredningen ble utført, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 QUOTE (Waldmeister @ 14/10/2004 : 02:41) Joda, jeg ser at INGaR(trådstarter) personlig er missfornøyd med Off-topic delen av forumet og det er jo i og for seg greit, men det er en ting ved tankegangen din jeg ikke helt forstår. Det virker som du tror man bare kan fjærne Off-topic delen av forumet og så er problemet løst; folka som poster der, henger der osv. vil bare forsvinne. Sånn er det dessverre ikke. joda. Sett grafen min? Jeg har min egen teori om akuratt det der: http://forum.amobil.no/index.php?act=Attac...post&id=2936903 Ueland: saken er at det er et forum som tiltrekker seg useriøse brukere, og det gir hw et mer useriøst uttrykk med et "off topic forum". Det er bare tull! Greit nok at det er en god kjemi der, men brukerne poster som sagt får å få 1337 innlegg osv slik som andre har påpekt. Slik jeg ser det er det tre muligheter: Fjern post-count Slå på post-count i off topic fjern post count fjern off topic (som hadde vært det beste) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 QUOTE Ueland: saken er at det er et forum som tiltrekker seg useriøse brukere, og det gir hw et mer useriøst uttrykk med et "off topic forum". Det er bare tull! Begrunnelsen er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg