Ingar Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Jeg synes egentlig off-topic-forumene har gått for langt i det siste. Det er en kategori, på lik linje med f. eks "hardware". Den trekker useriøse brukere, som igjen går utover resten av forumet. Jeg mener off topic-forumene har endel av skylden for at det går nedover med resten av forumet. Mitt forslag er at man slår sammen alle kategoriene, fjerner "Off topic" som et valg under "forumkategorier" og flytter alle kategoriene som før lå der under et forum ved navn "Annet" under forumkategorien "Forum". Endret 10. oktober 2004 av INGaR Lenke til kommentar
N* Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 off-topic forumene er jo artige da! uansett hadde dere mistet mange brukere hvis dere hadde fjernet de. off-topic er jo faktisk litt morro.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Uten off-topic ville vi ikkje få ein masse off-topic i "annet om hardware" forumet? Synest det er greit med ein off-topic del av forumet så slepp vi mange av dei useriøse postane i dei andre kategoriane. Eg ser på det som eit større problem med brukarar som føler dei må poste SPAM for å få opp post-counten slik at dei blir tatt seriøst. Dessutan så er ikkje forumet lenger berre eit data forum, forumet dekker nå: data, mobiltelefoner, spel, bil, filmproduksjon, musikk osv. Trur nok at forumet blir betre av og legge opp til at brukarar kan poste i den delen av forumet dei føler seg mest heime i og dermed ikkje postar useriøse svar som "reinstaler windows", "last ned ny drivera" og "les manualen" i hardware delen av forumet. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Poenget mitt er at off topic delen trekker ned på helhetsintrykket av forumet, det blir mer useriøst, det trekker useriøse brukere som sprer seg utover resten av forumet, og jeg er helt sikker på at det har en stor del av skylden til at det går nedover med forumet. Endret 10. oktober 2004 av INGaR Lenke til kommentar
N* Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 nei, for all del. den blir trukket opp, fordi (som The Avatar sa) alt useriøst havner i et eget forum. alt seriøst i de andre forumene. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg må nok si meg uenig med deg INGaR. Ved å samle alt som ikke har med nettverkes hovedfokus å gjøre på ett sted så hindrer man at det dukker opp masse andre steder hvor det ikke bør være. Forøvrig så foregår det faktisk en god del bra diskusjoner i OT-forumet, så dette er nok ikke en ren uting å ha et slikt forum Det å lage en postcount-grense vil bare føre til spamming fra folk for å komme inn i forumet, og det er langt fra ønskelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er helt enig med INGaR. Off topic trekker ned kvaliteten på forumet. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Delte meninger her ser jeg... Jeg syntes off topic forumet er morsomst til tider, men jeg er enig i at det trekker til seg en del useriøse brukere på forumet. Dette med å lage en 100-post grense for å se dette forumet hadde vært en idè, men da hadde det nok blitt en del spamming og "tilfeldige" dobbelpostinger andre steder i forumet... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 QUOTE (DesertGlow @ 10/10/2004 : 16:28) Jeg må nok si meg uenig med deg INGaR. Ved å samle alt som ikke har med nettverkes hovedfokus å gjøre på ett sted så hindrer man at det dukker opp masse andre steder hvor det ikke bør være.Forøvrig så foregår det faktisk en god del bra diskusjoner i OT-forumet, så dette er nok ikke en ren uting å ha et slikt forumDet å lage en postcount-grense vil bare føre til spamming fra folk for å komme inn i forumet, og det er langt fra ønskelig. Ja, er enig i det siste. Men uansett: Off topic trekker til seg useriøse brukere! Det trekker ned seriøsiteten til forumet! QUOTE (enellerannenofftopictilhenger)uansett hadde dere mistet mange brukere hvis dere hadde fjernet de. Det er jo nettopp det som er poenget! Vi vil ikke ha mange userøse brukere, som bare prater skrål og trekker ned seriøsiteten på forumet! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Støtter INGaR 100% her, det eneste off topic-forumene medfører er flere userøse brukere, samt at det senker kvaliteten til resten av forumet. Endret 10. oktober 2004 av Redline_ Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Helt enig med INGaR jeg også. Søppel-delen er alt for stor og er med på å tiltrekke useriøse brukere. Det er veldig mange nye i Søppel-delen som har veldig få innlegg i de andre delene av forumet. Disse er her åpenbart kun for å poste i Off-topic. Synes troverdigheten til HW.no begynner å bli dårlig pga. alt søppelet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 QUOTE (Swag @ 10/10/2004 : 17:27) Helt enig med INGaR jeg også. Søppel-delen er alt for stor og er med på å tiltrekke useriøse brukere. Det er veldig mange nye i Søppel-delen som har veldig få innlegg i de andre delene av forumet. Disse er her åpenbart kun for å poste i Off-topic. Synes troverdigheten til HW.no begynner å bli dårlig pga. alt søppelet. Så lenge disse holder seg i OT så ser jeg ikke problemet. De forsøpler jo ikke andre steder - de trekker ikke ned resten av forumet. Nå skal det sies at jeg ser INGaR sitt poeng, men begge sider av saken har fordeler og ulemper. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) QUOTE (enden @ 10/10/2004 : 17:38) QUOTE (Swag @ 10/10/2004 : 17:27) Helt enig med INGaR jeg også. Søppel-delen er alt for stor og er med på å tiltrekke useriøse brukere. Det er veldig mange nye i Søppel-delen som har veldig få innlegg i de andre delene av forumet. Disse er her åpenbart kun for å poste i Off-topic. Synes troverdigheten til HW.no begynner å bli dårlig pga. alt søppelet. Så lenge disse holder seg i OT så ser jeg ikke problemet. De forsøpler jo ikke andre steder - de trekker ikke ned resten av forumet. Nå skal det sies at jeg ser INGaR sitt poeng, men begge sider av saken har fordeler og ulemper. Men du er vel enig i at Off Topic-delen er et aldri så lite problem, som det må gjøres noe med? edit: QUOTE (enellerannenadministratorsomogsåbeklageligvisogsåstøtterofftopicforumene)Forøvrig så foregår det faktisk en god del bra diskusjoner i OT-forumet, så dette er nok ikke en ren uting å ha et slikt forum Kan du gi meg tre gode eksempler på gode diskusjoner fra alle forumene som går under Off Topic? Endret 10. oktober 2004 av INGaR Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Joda, jeg skulle gjerne sett en løsning, eller i alle fall tallmateriale som summerte opp det faktiske problemet, men jeg ser ingen fullgod løsning. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 QUOTE (enden @ 10/10/2004 : 17:38) Så lenge disse holder seg i OT så ser jeg ikke problemet. De forsøpler jo ikke andre steder - de trekker ikke ned resten av forumet. Hvis de ikke skal delta i det dette forumet FAKTISK dreier seg om, synes jeg de kan ta det på IRC. Bare min mening. :-) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Husk at Off-Topic ikke nødvendigvis er synonymt med svada.Det kan faktisk oppstå gode diskusjoner og emner under denne kategorien.Men jeg er enig i at det verste pølsesnakket ikke bør spre seg,selv ikke innen Off-Topic.Hold det til søppel-kategorien. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 QUOTE (SirMaximus @ 10/10/2004 : 20:39) Husk at Off-Topic ikke nødvendigvis er synonymt med svada. Men i praksis så er det det i 99% av tilfellene. Lenke til kommentar
N* Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 QUOTE Det er jo nettopp det som er poenget! Vi vil ikke ha mange userøse brukere, som bare prater skrål og trekker ned seriøsiteten på forumet! hvorfor ikke det da? QUOTE Kan du gi meg tre gode eksempler på gode diskusjoner fra alle forumene som går under Off Topic? nei. ikke jeg værtfall, men disse er jo litt artige: Si-noe-fint-om-den-forrige-tråden den lille filmklipp tråden babe thread v.2 unyttig fakta snowdogs picture humor thread har du tre eksempler på gode diskusjoner andre steder i forumet forresten? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 QUOTE (N* @ 11/10/2004 : 17:40) QUOTE Det er jo nettopp det som er poenget! Vi vil ikke ha mange userøse brukere, som bare prater skrål og trekker ned seriøsiteten på forumet!hvorfor ikke det da? Nå trur jeg nesten du gjør deg dum med vilje. Det spørsmålet er så åpenbart at jeg ikke engang gidder å svare. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 QUOTE (N* @ 11/10/2004 : 17:40) Si-noe-fint-om-den-forrige-trådenden lille filmklipp trådenbabe thread v.2unyttig faktasnowdogs picture humor threadhar du tre eksempler på gode diskusjoner andre steder i forumet forresten? Legger til noen jeg også: Hvordan har du driti deg ut med Kong Alkohol?, -Innrøm de verste tabber du har gjort snedige ting du lurer på Deppetråd vol. 2 -la oss være deprimerte igjen! Kjæledyret ditt! Modem Warning. Gratis leirduer? The Recent Pic Post., Et bilde MÅ legges ved i hver post! Klagemuren - ergring over grammatiske skrivefeil. Unyttig fakta, putt alt du har av unyttig fakta hit en post om Ingenting (ikke misforstå!) ++++++ Lenge leve off-topic! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg