Daggis Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har nettopp kjøpt meg en ny maskin som jeg skal sette opp til en kamerat av meg. Har fått delene og monterte de sammen. Så startet problemet. Under Windows installasjonen får jeg blåskjerm hele tiden. Corsair minne brikken er testet i en annen maskin (Asus P4) og der fungerer den utmerket. Er det noen som vet hva slags minne jeg kan bytte til ?? Hovedkort: EpoX 8kda3j socket 754 nforce3 Prosessor: AMD Athlon 64 2800+ Minne: Corsair CMX 512-3200 C2 Det var jo litt irriterende da, jeg kjøpte meg bedre minne siden jeg har lest om så mange som har hatt problemer med socket 754. Lenke til kommentar
Daggis Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Glemte og skrive at jeg har testet systemet med Twinmos 256mb PC2700 CL2 Og da fungerer det knirkefritt merkelig nok. Så det er et minne problem Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Sjekk SPD-timings på minnet mot DDR-timings i BIOS før du bestemmer deg for at noe er feil. Hvilke settings har minnet i BIOS? Prøv å sett DDR Command Rate (tror det er det det heter) i DDR-settings til 2T hvis det står på auto/1T. Det fikset problemet for meg. prøv å loade safe-settings i BIOS og se om de samme problemene oppstår. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 eller bare sett opp volten på rammen til 2.7-2.8v det kan være det som er problemet Lenke til kommentar
Daggis Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Tak for svarene men løsningen var mye enklerer enn det. Oppdaterte BIOS og alt funker knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå