SunChaser Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Ikke natta enda, skall dra penger ut av ræva først. Lenke til kommentar
samen Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Yamaha har 24x ide brennere som du kan oppgradere til scsi men en ekstramodul til en 3-400kr. I tillegg har de 8MB buffer. Man kan jo bare kjøpe en sånn, og hvis man ikke syns ide er bra nok, kjøper man bare modulen og evt et scsi-kort så har du byttet Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 01:42, SunChaser skrev:At SCSI er bedre en IDE er ikke noe og diskutere. For SCSI er bedre. Se på fete servere, tror du/dere at dem bruker IDE disker? Hei, SCSI overlever takket være servere (tror jeg) fordi d er ikke så mange menesker i dag som satser på SCSI. Staljin Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hvorfor bruker folk SCSI på servere? Er jo fordi SCSI er bedre en IDE, enkelt og greit. Men en vanlig hjemme-pc bruker vil ha lagrings plass og bryr seg ikke så mye, også er scsi dyrere. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 02:27, SunChaser skrev:Hvorfor bruker folk SCSI på servere? Er jo fordi SCSI er bedre en IDE, enkelt og greit. Men en vanlig hjemme-pc bruker vil ha lagrings plass og bryr seg ikke så mye, også er scsi dyrere. Hei, La oss si det på denne måten: 1. Athlon XP 2100 er raskere enn Athlon XP 1800 2. Athlon XP 2100 er DYRERE enn Athlon XP 1800 3. Hva ville du kjøpt PER I DAG? Er du med NÅ? Staljin Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 02:52, SunChaser skrev:Kjøper den raskeste. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 02:52, SunChaser skrev:Kjøper den raskeste. Fordi du er så GLUP. Staljin Lenke til kommentar
Lappin Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote Hva tid skal folk forstå at CD brenner stabilitet er HISTORIE? _______________________________________ Ja så ustabile som brennerne er nå får tiden så er virkelig stabilitet historie Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Staljin skrev:Fordi du er så GLUP. Sarkasm var et nøkkelord der. Staljin [ Denne Melding var redigert av: staljin på 2002-05-16 06:11 ] Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 03:29, Lappin skrev:QuoteHva tid skal folk forstå at CD brenner stabilitet er HISTORIE? _______________________________________Ja så ustabile som brennerne er nå får tiden så er virkelig stabilitet historie Jeg ser det nå, men de fleste skjønner hva jeg mente. Stalin Lenke til kommentar
talisar Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hehe. La oss ta meg som et eksempel her da:) Har en god gammel scsi 6x brenner, og en ny 24x ide brenner (plextor). Med scsi brenneren kan jeg brenne mens jeg ser divx, pakker ut rar filer og kjører masse ut/inn trafikk på ftp servren. Og fortsatt er det ikke noe "treghet" på PC-en. med ide brenneren blir jo PC-en "treg" explorer bli seig, surfing blir seig.. etcetc. Tror de som dizzer scsi burde prøve en scsi brenner en stund FØR de utaler seg her:) Det er som forskjell på natt og dag, fortsatt. Hvem vil vel ha en brenner som vel har 4mb cache og underrun protection med burnproof osv, men hvor sunt er det for cden å bli brent i hastigheter som varierer opp og ned som en sinus bølge? med scsi brenneren er du sikret liksom:) Dessuten støtter fortsatt scsi ting ide ikke gjør evt ide må emulere. Now go buy a scsi burner:) Synd at de raskeste vel er 24x, men en 24x scsi hadde banka en 48x ide i ytelse så man trenger ikke raskere:) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Scsi? kjappeste er vel 12x? Du kan jo heller brenne ferdig med ide brennern din på 24 eller 32 eller 40x også spele i veg... Men på gamle maskina mi gjekk det fint og spele og brenne. 12x plextor og tbird 900 mhz... brant og spelte da... var på lan ein gang... var ofp det gjikk i, så det var litt krevende også. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 HP 9100 8x4x32 er en meget god brenner... har mye cache på 4 mb som er mye siden den begynner å dra på årene. Brenner en full cd på 8 min ca.. depends on. Nån som sa at han kan gjøre 5 ting på en gang, de ferreste kan vel gjøre meir ? Maskinen min går glatt når jeg brenner på 8 x, spille litt cs, renegade uten feilbrenning.. digg. :smile: I dag er maskinene så rask at å kjøpe SCSI er for dyrt i forhold til stabilitet og hastighet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 00:45, staljin skrev:Glem SCSI, det er ikke verdt penga. Der har du dritta deg UT. Be real, man.Staljin du har ikke peiling ser eg,men scsi er ikke så overlegen som d var.Kjetil Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Hovedforskjellen mellom SCSI og IDE i disse dager er stort sett bare hvor mye CPU-kraft de bruker. Hastigheten er ikke SÅ stor forskjell lenger. Når jeg brenner i 12X bruker jeg stort sett mellom 1 og 3% CPU (har p3 500) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 08:22, talisar skrev:Hehe. La oss ta meg som et eksempel her da:)Har en god gammel scsi 6x brenner, og en ny 24x ide brenner (plextor).Med scsi brenneren kan jeg brenne mens jeg ser divx, pakker ut rar filer og kjører masse ut/inn trafikk på ftp servren.Og fortsatt er det ikke noe "treghet" på PC-en.med ide brenneren blir jo PC-en "treg" explorer bli seig, surfing blir seig.. etcetc.Tror de som dizzer scsi burde prøve en scsi brenner en stund FØR de utaler seg her:) Det er som forskjell på natt og dag, fortsatt. Hvem vil vel ha en brenner som vel har 4mb cache og underrun protection med burnproof osv, men hvor sunt er det for cden å bli brent i hastigheter som varierer opp og ned som en sinus bølge? med scsi brenneren er du sikret liksom:) Dessuten støtter fortsatt scsi ting ide ikke gjør evt ide må emulere. Now go buy a scsi burner:) Synd at de raskeste vel er 24x, men en 24x scsi hadde banka en 48x ide i ytelse så man trenger ikke raskere:) ja d er d som er så veldig bra med scsi,har vudert å kjøpe ny,men d er ikke sååå mye du sparer på brenne tiden ved en raskere så eg har kuttet ut kjøper ikke ny.Kjetil Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Gjorde nylig en test. CPU forbruket på min 40x Plextor brenner ved brenning med NERO: mellom 0 og 1%. Dette på en 800MHz P3 med 384MB minne, og UDMA aktivert. Synetes jeg så noen her som nevnte 10% cpu forbruk med SCSI på 8x? Det stemmer at de fleste servere bruker SCSI. Men, da bruker man ikke tvilsomme kontrollere til 500kr, men avanserte RAID kontrollere med masse innebygd minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå