mikis Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Noen som vet om et program hvor man kan lage datamodeller med attributter, primærnøkler, entiteter og relasjoner med tilhørende kardinaliteter? En MS Access klone eller lignende... Endret 10. oktober 2004 av mikis Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Eg begynte på eit slikt prosjekt ein gang, og la det ut på Sourceforge. Har ikkje tida til å vedlikehalde det, så om du har lyst til å prøve deg på det, så test det på http://mydbexpert.sourceforge.net/. For augneblinken køyrer det dessverre berre på Windows, men det bør ikkje vere noko stort problem å lage ein Linux-versjon, sidan det er skrive i Delphi. Grunnen til at eg skreiv dette programmet var at eg ikkje klarte å finne nokon andre program som gjorde i nærheten av det eg trengte sjølv. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Program som heter dia link Har ikke prøvd det så mye, kanskje det kan brukes Endret 9. oktober 2004 av LessThanJake Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Eg begynte på eit slikt prosjekt ein gang, og la det ut på Sourceforge. Har ikkje tida til å vedlikehalde det, så om du har lyst til å prøve deg på det, så test det på http://mydbexpert.sourceforge.net/. For augneblinken køyrer det dessverre berre på Windows, men det bør ikkje vere noko stort problem å lage ein Linux-versjon, sidan det er skrive i Delphi. Hm, - få opp screenshots! Det skulle vel ikke være for vanskelig å få ut på sia? Hmm, delphi compiler for Linux. -- Er du sikker på at det finnes? Jeg vet at man kan bruke Kylix for å få støtte for begge platformene, men vil det funke for delphi? Også med ting som vinduer osv? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Noe som vet om et program hvor man kan lage datamodeller med attributter, primærnøkler, entiteter og relasjoner med tilhørende kardinaliteter? En MS Access klone eller lignende... OpenOffice.org 2.0 kommer med en database-greie, - kanskje den vil ha støtte for slikt? -- Development versjonen er ute, bare å prøve, om du gidder Lenke til kommentar
zyp Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Er ikke kylix nettopp delphi for linux? Ikke skyt meg om jeg tar feil, men det var det jeg trodde. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Er ikke kylix nettopp delphi for linux? Ikke skyt meg om jeg tar feil, men det var det jeg trodde. Oh, sant, ja -- Jeg leste i et eller annet slemt blad at Kylix var for både Windows og Linux, og tenkte dermed at det var forskjeller på versjonene Jaokjaok. - Hihi. Kanskje jeg skulle prøve å se om det funker i Linux da... Hmmm Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hva med http://www.fabforce.net/dbdesigner4/ den ser ganske bra ut Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hva med http://www.fabforce.net/dbdesigner4/ den ser ganske bra ut Wow, den så TØFF ut ;D Hehe, ser ut som et dyrt kjøpeprogram, - men så leste jeg at den var under GNU GPL! Wohoo, elsker det bare når jeg ser slike prosjekt! Lenke til kommentar
mikis Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Takk for mange gode forslag Det var noe slikt jeg var ute etter. Tror jeg tester dbdesigner4 først... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Takk for mange gode forslag Det var noe slikt jeg var ute etter. Tror jeg tester dbdesigner4 først... Godt valg! Den er litt bug'ete, men man lærere seg å jobbe rundt feilene...et must om man jobber mot MySQL ihvertfall! vh krister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå