Gå til innhold

Program for å lage datamodeller

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et program hvor man kan lage datamodeller med attributter, primærnøkler, entiteter og relasjoner med tilhørende kardinaliteter?

En MS Access klone eller lignende...

Endret av mikis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg begynte på eit slikt prosjekt ein gang, og la det ut på Sourceforge. Har ikkje tida til å vedlikehalde det, så om du har lyst til å prøve deg på det, så test det på http://mydbexpert.sourceforge.net/.

For augneblinken køyrer det dessverre berre på Windows, men det bør ikkje vere noko stort problem å lage ein Linux-versjon, sidan det er skrive i Delphi.

Grunnen til at eg skreiv dette programmet var at eg ikkje klarte å finne nokon andre program som gjorde i nærheten av det eg trengte sjølv.

Lenke til kommentar
Eg begynte på eit slikt prosjekt ein gang, og la det ut på Sourceforge. Har ikkje tida til å vedlikehalde det, så om du har lyst til å prøve deg på det, så test det på http://mydbexpert.sourceforge.net/.

For augneblinken køyrer det dessverre berre på Windows, men det bør ikkje vere noko stort problem å lage ein Linux-versjon, sidan det er skrive i Delphi.

Hm, - få opp screenshots! :D Det skulle vel ikke være for vanskelig å få ut på sia?

Hmm, delphi compiler for Linux. -- Er du sikker på at det finnes? Jeg vet at man kan

bruke Kylix for å få støtte for begge platformene, men vil det funke for delphi? Også

med ting som vinduer osv?

Lenke til kommentar
Noe som vet om et program hvor man kan lage datamodeller med attributter, primærnøkler, entiteter og relasjoner med tilhørende kardinaliteter?

En MS Access klone eller lignende...

OpenOffice.org 2.0 kommer med en database-greie, - kanskje den vil ha støtte for slikt?

:) -- Development versjonen er ute, bare å prøve, om du gidder :)

Lenke til kommentar
Er ikke kylix nettopp delphi for linux? :p

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men det var det jeg trodde.

Oh, sant, ja :p -- Jeg leste i et eller annet slemt blad at Kylix var for både Windows og

Linux, og tenkte dermed at det var forskjeller på versjonene :p

Jaokjaok. - Hihi. Kanskje jeg skulle prøve å se om det funker i Linux da... Hmmm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...