Gå til innhold

Hjelp til ny blekkskriver

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny blekkskriver/fotoskriver, og synes den nye PIXMA serien til Canon ser interresant ut. Har sett litt på IP4000, men så ser jeg at IP5000 har dobbelt så høy oppløsning. Har dette noe å si i praksis, eller er det bare nok et salgstriks??? Er det noen som har erfaring med noen av disse skriverne, eller eventuellt andre anbefalinger? Trenger en skriver med bra fotokvalitet, mulighet for å skrive ut på CD, og evt integrert minnekortleser (ikke så viktig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter de testene jeg har lest virker det som iP4000 er noe av det beste man får i den prisklassen om dagen. Jeg har selv bestilt en fra ITbutikken og ble overbevist av testene her på Akam, Steve's Digicams og Dinside.

Håper det ikke drøyer så lenge før den kommer. Det ser ut som de fleste nettbutikker har litt leveringsproblemer med den, så jeg bestilte der den er billigst.

Lenke til kommentar
Trenger en skriver med bra fotokvalitet, mulighet for å skrive ut på CD, og evt integrert minnekortleser (ikke så viktig).

Dersom du trenger minnekortleser, men fortsatt vil ha Canon, er iP6000D et alternativ.

Den er tregere enn iP4000/5000, men har til gjengjeld LCD-skjerm og minnekortlesere for direkte utskrift.

Den har også flere farger, men på bekostning av noe kontrast (iP4000/5000 har ContrastPlus-system, med to separate sort-tanker for bedre kontrast).

Når det gjelder forskjell på iP4000 og iP5000 er de like raske, men iP5000 har mindre dråpestørrelse. Hvor mye det har å si i praksis vet jeg enda ikke, men vi får se om vi tester den senere i høst/vinter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...