salms Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hei kjære guruer.. Jeg har et problem, pc'n min har fungert strålende helt siden jeg bygde den forrige høst. Nå derimot, etter et par lynnedslag og bytte av hovedkort, så vil den ikke mer.. Jeg slo den av forrige søndag, og lørdagen etter så var det ikke antydning til livstegn engang. Det jeg lurer på, er om det kan være strømforsyningen som har "tatt kvelden". Hovedkortet er jo helt nytt (bytta det i forbindelse med det ene lynnedslaget), og har ikke hatt problemer med det før nå. Og sist maskina var påkobla strøm, så virka den jo feilfritt. Det jeg nå lurer på, er hvordan jeg skal klare å måle med et multimeter, om strømforsyninga er gåen? Skal det være konstant spenning et eller annet sted på den, uavhengig om den er tilkobla et hovedkort eller ikke? For Det er vel av/på-bryteren på kabinettet som gir styrestrøm bare ut til hd'er og andre komponenter? Og en annen ting, eksisterer det en sikring inni der som kan ha smelta? Jeg har et chieftec dragon kabinet. Det skal vel føyes til at det ikke er en jævla diode eller noe som tennes når jeg kobler strøm til maskina, så jeg har en liten anelse om at det kan være psu'en. Og de tre alternativene jeg har sånn generelt, er: 1: psu (som jeg tror mest på) 2: bryteren foran på kabinettet (som jeg har liten tro på skal være gåen, den har jo aldri vært brukt egentlig) 3: hovedkortet, igjen.. (da tilter det for meg, seriøst).. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Tror du er med tjent med å finne deg en alternativ strømforsyning du kan teste med.. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Sjekk her overklokking psu guide Brøv å kopla Ps-On saman med jord.(jumpstart) Lenke til kommentar
salms Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Sjekk her overklokking psu guide Brøv å kopla Ps-On saman med jord.(jumpstart) takker for tipset, fant en engelsk side som forklarte akkurat det samme egentlig Her.. Men norsk er alltid å foretrekke Lenke til kommentar
salms Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Hmmm.. Noen som har en strømforsyning til overs, eller som vet om en bra og billig en? De nettbutikkene jeg sjekker, er jo psu'ene like dyre som selve kabinettene.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Sikkert noen som kan gi bort en q-tec? hadde jeg ikke kaste den så... hadde du fått Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Topic er ikke bra Men en billig å bra psu må bli aspire av no slag. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Dårlig bruk av emnefelt. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg