CheGuevara Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 I denne tråden kan man poste det man mener om Palm OS. Kun Palm OS og ikke Pocket PC, windows eller lignende... Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 PalmOS er fint det. Brukervennlig og behagelig å bruke. Utnytter ressursene i maskinen veldig bra. Minus: Ikke multitasking. Har både en PalmOS maskin og en Windows Mobile maskin, hvem som er best er helt avhengig av hva du ønsker å bruke PDA'en til og hvordan. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 hva er egentlig multitasking? Lenke til kommentar
Algron Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Tror det er og ha flere programmer oppe samtidig... Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Tror det er og ha flere programmer oppe samtidig... That's right. Det er digg å kunne ha Messenger pålogget og lese "VG i lomma" mens mailen din blir sjekket... det lar seg ikke gjøre i PalmOS ennå. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 kan man ikke høre på musikk å skrive samtidig? Lenke til kommentar
HenkiB Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei. Har hatt Palm i 5 år nå og har et greit bilde av styrker og svakheter. Som nevnt er Palm OS meget ressursgjerrig. Selv med 2 mb minne har man plass til relativt mange programmer enn man skulle tro. Dessuten er levetiden på batteriet meget bra. Mitt inntrykk når det gjelder Palm har vært at det viktigste er å lage en veldig god elektronisk tidsplanlegger som er 100 % stabil. Derfor har det tatt tid før de har kommet med modeller med større "gadget" faktor. Har selv hatt Palm T3 et halvt års tid og må si meg fornøyd i forhold til forventningene. Som nevnt har ikke Palm laget et OS med full multitasking støtte, men det er muligheter for å kunne kjøre minst 2 programmer samtidig. Man kan høre på musikk, mens man gjør andre ting. Eller har en messenger klient gående i bakgrunnen. (fungerer hverfall med den siste jeg har testet Causerie ) Men den kanskje største styrken ligger i all tilgjengelig programmvare. Palmgear har drøye 20000 programmer i sin database som skulle dekke de fleste behov. Men igjen, fordi Palm kun det siste halvannet året har hatt modeller som har kjørt på 400 mhz så er ikke wow-faktoren kjempe stor enda på det meste av programmer, men det er absolutt veldig mye nyttig å få tak i. Tror det er riktig å prøve å finne først ut hvilke behov man har. For meg passer Palm fortsatt veldig bra. Jeg bruker den mye sammen med Palm wireless keyboard og det fungerer helt glimrende som en liten bærbar. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 jeg må si meg veldig godt fornøyd med palm os 5 (har Palm Zire31) den er meget bruker vennlig, men går det an å gå på internett med den, isåfall, hvordan? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 men går det an å gå på internett med den, isåfall, hvordan? Ja, via IrDa porten, hvis du har IrDa port på mobilen din. Hvis du har Telenor er oppsettet her: http://telenormobil.no/bedrift/kundeservic...nett/pda/palmos Fin startside tilpasset PDA'er: http://www.pdanorway.com/mobile Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå