freddern Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Hei . Dere må forstå at jeg nå er med mitt mest frusterte. Jeg har nettopp satt pcen min: Hovedkort: Abit AI7 CPCU: Intel Pentium 4 3.0 GHz Harddisc: Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 PRO 128 MB CD/DVD-ROM: Nec ND-3500 16x DVD±R9 Operativsystem: XP Home Edition Programvare Norsk OEM Minne: TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB Kabinett: Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W Strømforsyning Alt gikk fint til jeg var i BIOSen og pcen begynte å restarte seg ca. hvert 5. min. Klossete som jeg er så overså jeg dette og begynte installasjonen av windows xp. Midt under innstallasjonen restartet pcen seg og ble stående med en gode del normal oppstartsteks, men stoppet på: Verifying DMI Pool Data I tillegg så kommer det en litt uvanlig lav tikking hvert 2. sek fra området rundt prossessoren.... HJELP NÅ PLIIIIIS BLIR VELDIG TAKKNEMLIG Endret 9. oktober 2004 av freddern Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 1. Ta av alle ledninger/kabler og sett de sammen igjen. Sjekk at minne, skjemkort og alle andre løse ting sitter helt fast. 2. Sjekk at CPU vifte og viften på skjermkortet går rundt. 3. Har du montert CPU vifte rett, og har du brukt kjølepasta? 4. Forandre på topic, ellers stenger admin som oftest posten. Lenke til kommentar
freddern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Kabler sitter. (Må jo det siden den klarer seg en stund før den rebooter) Begge viftene går rundt Viften ser ut til å stå rett, men jeg brukte ikke kjølepasta fordi det var en firkantet stripe med noe myk som kunne minne om pasta. Den sitter der hvor kjølern skal berøre prosessoren. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 For meg høres det ut som om noe er defekt. Har du mulighet til å låne deler fra en annen pc? Så kan du bytte ut 1-og-1 del for å finde synderen. Lenke til kommentar
freddern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er jo rart siden den kom i gang med installasjonen av xp. Tatt far hardware: Medfølgende kjøler. Den har en ny og forbedret "thermal pad" som er lettere å fjerne enn den forrige. Den har omtrent samme konsistens som leire, og kan rulles rulles sammen til en ball, se "erten" i høyre hjørne. Kanskje det er det jeg trodde var kjølepasta og at jeg egentlig burde ha fjernet den og tatt på pasta? På bildet på hardware har den ikke det laget med "leire" på seg. Har jeg ødelagt prosessoren da eller er det bare å ta av dette og påføre pasta som jeg nå skal løpe og kjøpe? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 men jeg brukte ikke kjølepasta fordi det var en firkantet stripe med noe myk som kunne minne om pasta. Den sitter der hvor kjølern skal berøre prosessoren. Husket du å ta av beskyttelse/tape som ligger over denne "firkanten". Lenke til kommentar
freddern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Var ikke noen tape der. Hvis dere ser på bilde nr2 her så ser dere at "firkanten er tatt av. Har jeg ødelagt den? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Har jeg ødelagt den? Prosessoren din har en innebygget sikkerhetsfunksjon, klokker ned og slår seg av før den blir skadet av varme. (Dersom du mente prossesoren). Dersom du mente thermal padden, kan du sikker bruke den, men du får oftest litt lavere tempraturer ved å bruke kjølepasta. Pass på å ikke smøre på for tykt. Du kan jo følge med tempraturen inne i bios, og se om du har unormalt høy temp på prossesor ved idle, dersom du mistenker varmeproblemer. Endret 9. oktober 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
freddern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Nå hvis jeg prøver å slå den på så slår den seg av fortere. Det var etter at jeg fjernet Thermal Padden. (Gir det konklusjonen at det er prosessoren det er noe med?) Hvor får man kjøpt kjølepasta. (Gjerne et sted jeg kan kjøre til med mopenden min NÅ.) Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Du kan ikke kjøre uten Thermal Pad eller kjølepasta !!! Prosessoren vil da bli alt for varm. Datakjeden, eller data butikker hvor de montere PC'er har pasta. Clas Ohlson har også, men tror ikke den er av de beste. Tror ikke Elkjøp, SpaceWorld eller lignende har sånt. Endret 9. oktober 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
freddern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Ok det er vel derfor den skrudde seg av fortere nå. Da vet jeg ihverfall hva det er. Fortsatt hvor får man kjøpt kjølepasta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå