slipknot_fan Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 istedet for å tukle og fikle med ledninger inne i kabinettet, ta en drill. lag et lite hull og stapp inn alle juletrelys du har. endelig en god grunn for å h pc'en i stua i juletider. ingen som har tenkt på dette før? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hehe... kanskje jeg skal gjøre det hvis jeg er hjemme denne jula.. etter på, så kan jeg jo baer erstatte juletrelysene med leds.. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Tror det er en grunn til at nesten ingen har det, og det er: VARME Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 varmen er jo minimal, enhver trafo vil ligge utenfor kabinettet, og de små lyeene lager ikke mye varme, dessuten vil den delen som gløder og dermed lyser stikke ut utenfor kabinettet, slik at varmen kommer it, og du vil dermed ha en heller minimal varmeøkning i kabinettet... grunnen til at det ikke er så mange som har det, er vel at det er få som har tenkt på det, og de som ahr gjort det, de gidder vel ikke å borre flere hull etter de 99 første, og dessutn, så vet de vel ikke hva de skal gjøre når lysene er bordte.. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Alle lyspærer utvikler varme, til og med disse små, når det er mange nok så blir det en forskjell. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 joda, men det er skjelden mer enn 50 stk, og skjelden mer enn 25 heller tror jeg, og når den biten som blir varm stikker ut av kabinetet, så vi jo det nærmeste som kan bli varmt være kabinettet, og når det er gjennomhullet fra før av, så gjør vel ikke det så mye... Lenke til kommentar
Luv Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Kun rundt 3 % av energien til ei lyspaere er lys. Resten er varme. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) (var meningen at denne posten skulle ligge rett under the coolkid sin) Merkelig, har du tenkt på å stikke sokkelen ut av kabinettet du da? Det over var bare en merkelig måte å skrive at det faktisk er den enden med sokkelen som er varmest Tro meg, sitter å fikler med ei sånn skrivebordslampe med fjær og greier i mesteparten av elektrotimene. Endret 9. oktober 2004 av Icedude Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 å? vi fikler bare med takarmatur og 40W pærere vi... vel, jeg tror ikek jeg har noe å prøve på, dessuten har lokket til kabinettet stått snart i 2 mnd for å bli ferdig pussa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå