Paddington Skrevet 9. november 2001 Rapporter Del Skrevet 9. november 2001 "Å" skal bare stå foran infinitiv-verb: -å lese -å skrive "Og" foran infinitiv hvis det kommer to infinitiv etter hverandre: Å lese og skrive. "OG" ellers! Slappinger!! Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 9. november 2001 Rapporter Del Skrevet 9. november 2001 Bra du setter oss på plass. Når det er sagt så syndes det vel mot en del annet her også :smile: Rettskrivningen er generelt laber her. Men man kan vel ikke vente noe annet så mye kjeft skoleverket får i media. :smile: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 11. november 2001 Rapporter Del Skrevet 11. november 2001 hvis de fjerna den idiotiske nynorsken så ville rettskrivinga økt i både hovedmål(!) og sidemål( :smile: )!!! >( Lenke til kommentar
formannen Skrevet 23. november 2001 Rapporter Del Skrevet 23. november 2001 Det er utrolig mye skrivefeil på forumet, dete ær noe såm i grun irrrriterer mej lit. Mæn va kann jej si de ær noe såm jej må levæ mæd. Har jeg nå fått vist hva jeg mener om folk ikke kan/gidder å skrive korrekt? (Gjelder ikke mennesker dysleksi). Lenke til kommentar
PapagenoNo Skrevet 8. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2001 Vi har jo eit fårbuind før det her: KDU - Dysleksiforbundet i Norge (hehehehhe): http://www.dysleksiforbundet.no/ Lenke til kommentar
Yuri Skrevet 13. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2001 Dere ska' få et eksempel av å....: En fyr er i 'gruppe a' og sier: Jeg er i A... En annen trønder svarer: Æ E I A Æ Å... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2002 Sorry at jeg er litt seriøs her, men folk fleste skriver fort og bare rabler ned sine meninger. Det burde ikke vært lov og skrive på nynorsk ,men da ville vell hw.no folka blitt saksøkt for diskriminering av en eller annen forening. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 8. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2002 Også orddeling da! Det er f.eks stor forskjell på feil melding og feilmelding. *godt å få det ut* Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 8. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2002 Det værste er når folk skriver på dialekta si :sad: Holdt på å gå bananas her en dag når jeg leste en post på kav nordnorsk :smile: Godt og få dette ut også..... Mvh Lars Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 12. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2002 Quote: On 2002-01-08 15:21, CFD skrev:Sorry at jeg er litt seriøs her, men folk fleste skriver fort og bare rabler ned sine meninger.Det burde ikke vært lov og skrive på nynorsk ,men da ville vell hw.no folka blitt saksøkt for diskriminering av en eller annen forening. Folk som er så dumme at dei ikkje forstår norsk, men må bruka dansk, burde ikkje fått vore med på forumet i det heile! Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 12. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2002 Quote: On 2002-01-08 15:21, CFD skrev:Sorry at jeg er litt seriøs her, men folk fleste skriver fort og bare rabler ned sine meninger.Det burde ikke vært lov og skrive på nynorsk ,men da ville vell hw.no folka blitt saksøkt for diskriminering av en eller annen forening. Jeg er fra vestlandet der de skriver nynorsk. Og til vanlig skrive rjeg bokmål på mirc og slikt. Men det jeg reagerer på er at du sier at det ikke burde vere lov å skrive nynorsk. Kom med noen grunner til det, istedet for å slenge det ut i luften !! Kanskje du mener at man ikke burde tillate dialekt skriving. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 21. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-08 23:00, Lars73 skrev:Det værste er når folk skriver på dialekta si :sad: DEFINITIVT! Nynorsk og bokmål får være greit nok så lenge begge er side stilt (selv om det ikke burde vært noen tvang på å kunne skrive begge mål spør du meg), men når folk rabbler i vei på en dialekt jeg aldri har vært borti før og jeg må lese posten 4 ganger før jeg skjønner hva som faktisk står der, da blir jeg oppgitt. *Også godt å få det ut* Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: Jeg er fra vestlandet der de skriver nynorsk. siden når begynte vi med det, da? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 22. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2002 http://www.dyskuk... dylse... sysleak... eh, dysleskiforbudnet.no? for en skrotete adresse for de som faktisk har dysleksi dah! De skulle hatt fx ds.no eller.no, blindeforb. skulle hatt qwertyuio.på og forsvaret skulle hatt skytdem.no. Lenke til kommentar
gaaten Skrevet 22. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2002 Kva er gale me nynorsk og dialekt? Dokk kan fillen'kje norsk, stygge østlendingar. Dokk har sitt alfor møye på barnetv når dokk va små, og er blitt heilt forsøpla av det. (merk: "det" er helt på trynet, men skriver jeg noe annet vil ingen av dere forstå det) Eg ser for meg blonde drittunger som'kje forstår ein drit av kva andre folk seie! Dokk er noen bonde-diskriminerande tollingar! Dette var egentlig seriøst, men jeg klarte ikke å si det uten å overdrive litt. Selv så er jeg faktisk bedre til å skrive nynorsk enn bokmål, men det er en annen sak *det var godt å få det ut. Amen!"* Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 22. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2002 Quote: On 2002-01-22 14:15, gaaten skrev:Dokk har sitt alfor møye på barnetv når dokk va små, og er blitt heilt forsøpla av det. Nå er vel barne-tv den programposten som har hatt høgast innslag av nynorsk oppigjennom.... Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 25. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-22 14:15, gaaten skrev:Kva er gale me nynorsk og dialekt? Dokk kan fillen'kje norsk, stygge østlendingar. Dokk har sitt alfor møye på barnetv når dokk va små, og er blitt heilt forsøpla av det. (merk: "det" er helt på trynet, men skriver jeg noe annet vil ingen av dere forstå det) Eg ser for meg blonde drittunger som'kje forstår ein drit av kva andre folk seie! Dokk er noen bonde-diskriminerande tollingar!Dette var egentlig seriøst, men jeg klarte ikke å si det uten å overdrive litt. Selv så er jeg faktisk bedre til å skrive nynorsk enn bokmål, men det er en annen sak*det var godt å få det ut. Amen!"* Greit at folk har sin egen dialekt, men hvorfor skal vi måtte lære det på skolen... :sad: Det er veldig idiotisk, og noen burde seriøst få dette fjernet fra skolen slik at vi kan tenke på alle de andre språkene vi lærer! Lenke til kommentar
jossa Skrevet 28. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2002-01-25 12:29, JaBBe skrev: Quote: On 2002-01-22 14:15, gaaten skrev: Kva er gale me nynorsk og dialekt? Dokk kan fillen'kje norsk, stygge østlendingar. Dokk har sitt alfor møye på barnetv når dokk va små, og er blitt heilt forsøpla av det. (merk: "det" er helt på trynet, men skriver jeg noe annet vil ingen av dere forstå det) Eg ser for meg blonde drittunger som'kje forstår ein drit av kva andre folk seie! Dokk er noen bonde-diskriminerande tollingar! Dette var egentlig seriøst, men jeg klarte ikke å si det uten å overdrive litt. Selv så er jeg faktisk bedre til å skrive nynorsk enn bokmål, men det er en annen sak *det var godt å få det ut. Amen!"* Greit at folk har sin egen dialekt, men hvorfor skal vi måtte lære det på skolen... :sad: Det er veldig idiotisk, og noen burde seriøst få dette fjernet fra skolen slik at vi kan tenke på alle de andre språkene vi lærer! **** så enig [ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-01-28 02:14 ] Lenke til kommentar
FunC Skrevet 28. januar 2002 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2002 dette gjelder vel også nynorsk? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå