Gå til innhold

[hw.no] Freelancer-server


Anbefalte innlegg

Sliter ennå med freelancer lyden... :mad:

Har gjort alt d som sto ovenfor...men det funker ikke allikavel... :no:

Har media player 10 mens den som følger med cd`en er media player 7.1... :thumbdown:

vil jo ikke downgrade media playeren min bare for å spille freelancer...

Ingen andre som har samme probleme??

Hadde det samma probleme når jeg spillte spille for første gang. Hvis jeg husker rett så er det codec som gjør att du mister lyden. Søk på google om lyd probleme.

 

 

Eller du kan se her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Missing Game Sounds
If you experience missing game sounds throughout Freelancer then a different audio codec is probably being used rather that the one provided by Freelancer.  

Please follow these steps if some sounds and speech are still missing after installation:

Uninstall any 3rd party codec pack or the Nimo Codec pack from your system.

Uninstall Freelancer.

Go to the following directory, C:\WINDOWS\system32 and delete the file   ?l3codecp.acm?.  If there happens to be another file named ?l3codeca.acm?, delete this too.  

If your system is Windows 98 or ME, open the system.ini file located in your system folder; C:\WINDOWS\SYSTEM.  Delete ONLY the line that starts with ?msacm.l3acm=?.  In the case of the Nimo codec pack, this will read ?msacm.l3acm=l3codecp.acm?

If your system is Windows 2000 or XP, open the system registry editor (regedit) from the RUN command window.

Locate and delete the following key: \HKLM\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32\msacm.l3acm

Load the Freelancer installation CD and locate the REDIST folder.  Within the REDIST folder, double click on the file named ?WMFADist.exe? and follow on-screen instructions.

Install Freelancer.

Lenke til kommentar

Idag fant jeg den perfekte handelsruta :D

 

Jeg kjøper fertilizers i Denver, Colorado. Så flyr igjennom Galileo eller Kepler til den solsystemet i Kusari (tror det heter Shikoku, men er ikke sikker :) ) Selger fertilizers i Deshima Station for 50 $ i fortjenste. Så kjøper du Engine Componets der og flyr tilbake til Denver og selger de der til ca 500$ i fortjeneste (!) :love:

 

Nettopp kjøpt meg en Drone, så nå får jeg ca. 100 000 i fortjeneste tur/retur.

 

:w00t:

 

Ferden videre, etter jeg har spart meg opp litt penger, blir vel litt utforskning i Kusari. Eventuelt kjøper jeg meg en Dragon og sloss mot litt kriminelle :yes:

Lenke til kommentar
Freelancer håndterer ikke lag på en helt elegant måte. :no:

 

Spillte et oppdrag i dag, kom meg til waystation, men fiendene bare fløy av gårde ut i evigheten. Javel, tenkte jeg og venta på at lag skulle stoppe og de skulle komme tilbake. Men eneste som skjer er at serveren trolig også tror at jeg befinner meg der ute i evigheten et sted og og blir beskutt. For med gjevne mellomrom mister jeg shield og blir skadet. Uten at jeg kan gjøre noe som helst, eller ser noe som helst.

Serveren står på en NGT Delta 2400/640-linje. Dette burde holde i bøtter og spann (da 10 spillere var tilkoblet, lå uploadhastigheten på ca 15kB/s). Linjen er delt mellom meg og en jente som kun bruker laptopen sin til surfing. Hun har ingen fildelingsprogrammer, brannmuren min forhindrer det.

 

Noen muligheter til lag:

  • PCen min eller hennes laster ned Windows Updates. Disse vil i såfall være små, så det burde ikke merkes engang.
  • Din PC (eller andre tilkoblet linjen din) laster ned/opp noe.
  • Krøll på linja hos meg, deg eller ISP.

Nederste alternativ inkluderer ruterproblemer. Jeg har en Netopia 4542 som slår seg vrang med ca. 1 måneds mellomrom, og må da restartes. Dette har ikke skjedd så lenge serveren har vært oppe.

 

Har andre opplevd slik fæl lag fra og med fredag?

Lenke til kommentar

Gode handelsruter baseres ofte på varer som er svært dyre. Alien organisms, alien artifacts, niobium, diamonds ++ er eksempler på gode varer. Man må ofte ut i avsidesliggende systemer som herjes av pirater for å få tak i disse godsakene...

 

Den nest største freighteren tar 250 enheter, og selges for ca. $170k i Rheinland. Minuset er at den flyr som en gravid ku. :p

(Den aller største freighteren krever ofte en del bestikkelser for å få tak i, siden det er en terroristbase som selger den.)

 

Edit: Oppdaterte første post med info om bl.a. online statistikk.

 

Dessuten har vi fått en cheater på besøk! Nemlig luringen ved navn 'Hallo'. Han har på mirakuløst vis skaffet seg nesten 10 millioner credits på under én times spilletid, og et heftig skip som ikke er å få kjøpt i de systemene han har vært i. :mad:

Skjermskudd:

fl_ch1.png

 

Om dere savner navnet hans på statistikksiden, er det selvfølgelig fordi statistikken til cheatere er ugyldig.

Endret av atrax
Lenke til kommentar
Noen muligheter til lag:
  • PCen min eller hennes laster ned Windows Updates. Disse vil i såfall være små, så det burde ikke merkes engang.
  • Din PC (eller andre tilkoblet linjen din) laster ned/opp noe.
  • Krøll på linja hos meg, deg eller ISP.

Nederste alternativ inkluderer ruterproblemer. Jeg har en Netopia 4542 som slår seg vrang med ca. 1 måneds mellomrom, og må da restartes. Dette har ikke skjedd så lenge serveren har vært oppe.

Linja hos meg var grei, testa med en annen PC. Men jeg hadde skikkelig lag-problemer en stund i går. Men lag er en ting, en annen er hvordan Freelancer håndterer dette. At man blir beskutt og drept, uten at man kan gjøre noe som helst annet enn å sitte å se på, det er irriterende. :mad:

Lenke til kommentar

Hehe...har spilt litt SP nå...begynner å skjønne hvordan ting fungerer...

Betalte en fyr noe cash for at han skulle uploade noe info til meg...

fikk opp karte men det sto ikke noe spesielt de som jeg ikke visste fra før...

Hvqa er det som skjer når noen uploader noe til meg??? skal jeg ikke få vite noe nyttig??? skjønte ikke det der helt jeg...:/

Lenke til kommentar
Hehe...har spilt litt SP nå...begynner å skjønne hvordan ting fungerer...

Betalte en fyr noe cash for at han skulle uploade noe info til meg...

fikk opp karte men det sto ikke noe spesielt de som jeg ikke visste fra før...

Hvqa er det som skjer når noen uploader noe til meg??? skal jeg ikke få vite noe nyttig??? skjønte ikke det der helt jeg...:/

Hva du får ved å betale for informasjon er svært varierende. Av og til får du vite om steder du allerede har vært, av og til blir du rett og slett lurt, og kjører inn i bakhold. Er du heldig får du derimot vite om skjulte baser, vrak med masse snacks, gjemte jumpholes som virker som snarveier mellom systemene, osv.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er best å spille multiplayer først. Vanligvis er folk hjelpsomme og hyggelige, slik at det er mye lettere å lære spillet sammen med andre, enn på egenhånd. Erfarne spillere har dessuten ofte en del triks oppi ermet som nye spillere kan nyte godt av. :)

 

For eksempel dette:

Jeg kjøper aldri informasjon, det er kjekkere å finne gjemte baser og jump holes selv. Få opp kartet, og trykk på knappen som har mouseover-tekst: 'Patrol Path Map'. Nå ser du hvor de faste rutene til NPC-romskipene er. Om disse rutene slutter i et punkt utenfor allfarsvei, kan du nesten regne med at det er noe spesielt der. Prøv selv!

Lenke til kommentar

Ser at enkelte skyter opp i level veldig fort....hvordan gjør dere det???

Ligger enda på level 4...gjør bare oppdrag å sånt...

Kan ikke ta andre oppdrag enn i new york system for alle andre plasser er de så extremt overlegen at jeg dør med en gang...:(

Noen gode råd?? har lyst på bedre fly å våpen...men jeg finner ikke noe særlig bra...:/ har vært i tre andre systemer men fant ikke noe bedre fly...fant heller ikke noe særlig bedre våpen...=(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...