Gå til innhold

MX1000 noe galt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men for all del legg vekk mobil og lign app for den reagerer på det

Tull. Den skal ikke reagere på noe som helst, og det gjør den heller ikke.

Jeg mener, tenk på alt som går på 2.4 GHz strålings-/signalfrekvens: Mikrobølgeovn, bluetooth, trådløst nettverk. Det finnes sikkert mange flere, men kommer ikke på flere i farta.

Skal garantere deg at den reagerer på mobil! når mobilen ligger mellom musen og senderen så tar pekeren helt av og scroller på sider osv..!! lite tvil om at den ikke liker mobilsignaler!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tatt direkte fra Logitech sine sider:

Question

Why does my mouse cursor occasionally jump to the top of the screen or act erratic at times.

Answer

When connected to the USB port, the mice listed below may experience a jump in the mouse cursor or some erratic behavior from time to time. If your mouse is connected to the PS/2 port, you will not experience this problem.

MX1000 Laser Mouse with a Receiver/Base Model Number (M/N): C-BN34

MediaPlay Cordless Mouse (both Blue and Red) with a Dongle Receiver M/N: C-BS35

To resolve this issue, please download and install the new version of SetPoint, version 2.14. You can install the new version on top of the version you currently have installed.  Alternatively, you can use your mouse on the PS/2 port.

Emigrante

Lenke til kommentar
Prøv å legge inn "500Hz" fix på en MX 1000 da .. haha!

Som alle vet, er det Razer DiamondBack som er den ultimate gamermusen. Trådløst er ikke bra nok (med mindere du ikke er l337 mon) :thumbup:

K :w00t:

PS: Også IceMat da - hahaha :no: "skrape skrape"

Vel... MX1000 sin trådløse teknologi er like rask som USB, og like lite lagg som USB (om du da ikke teller med "500Hz-modden" til USB-mus med tråd da.).

Icemat er vel omtrent det samme som min RevelCell som også er glass, og det funker helt fint om du har mouseskates (Jeg bruker Hyperglide Mouseskates på min MX1000 (hyperglide-versjonen som passer til MS-mus passer helt greit til MX-1000 også) og de fjerner nesten all støyen) og muligens slik spray (jeg har noe som heter SpeedFix-spray som du også får kjøpt på microplex).

Phew... ble mye paranteser her gitt ;)

Lenke til kommentar

Som alle vet, er det Razer DiamondBack som er den ultimate gamermusen. Trådløst er ikke bra nok (med mindere du ikke er l337 mon)  :thumbup:

:w00t:

PS: Også IceMat da - hahaha  :no: "skrape skrape"

Vel... MX1000 sin trådløse teknologi er like rask som USB, og like lite lagg som USB (om du da ikke teller med "500Hz-modden" til USB-mus med tråd da.).

Det er alltid litt delay på en trådløs mus per i dag.

Dette kommer av at signalet må først omtransformeres til radiosignaler, så sendes, mottas av boksen med ledning, gjøres om til elektriske signaler og til slutt sendes inn i pcn :yes:

Da hjelper det ikke noe å si at MX 1000 har like mange hz og de samme spesifikkasjonene som en trådmus for det er ikke det som er problemet.

Men når det er sagt: MX 1000 er sikkert en knallmus men kansje ikke akkurat til spill ;)

PS. i tilleg har jo Razeren ganske mye bedre spesifikasjoner :w00t:

Lenke til kommentar

Som alle vet, er det Razer DiamondBack som er den ultimate gamermusen. Trådløst er ikke bra nok (med mindere du ikke er l337 mon)  :thumbup:

Dette kommer av at signalet må først omtransformeres til radiosignaler, så sendes, mottas av boksen med ledning, gjøres om til elektriske signaler og til slutt sendes inn i pcn :yes:

Da hjelper det ikke noe å si at MX 1000 har like mange hz og de samme spesifikkasjonene som en trådmus for det er ikke det som er problemet.

Men når det er sagt: MX 1000 er sikkert en knallmus men kansje ikke akkurat til spill ;)

Kan nesten 100% sikkert si at det ikke er slik mx1000 altså. Kan ta tak i musa og "filleriste" den over musematten uten at musepekeren oppfører seg noe annerledes enn en trådmus.

Lenke til kommentar

Her kommer en reply som jeg EGENTLIG skulle poste i går kveld, men så gikk forum.hardware.no ned :mad:

Uansett..

Vel.. Jeg tviler på at det er snakk om så mye som 1ms når det gjelder den konverteringa fra elektrisk->radio signal og radio->elektrisk signal (og dermed så er det nok ikke merkbart for mennesker :p). Det er jo ikke slik at det foregår no alvorlig med prossessering ellerno, mottakeren skal vel bare ta imot et signal og spy ut en 1'er eller en 0'er. (evt. kjøre inn en 1'er eller en 0'er og spy ut et radiosignal).

Tramp på meg om jeg tar veldig feil her, men jeg har ihvertfall aldri merka noe lagg pga. at den er trådløs. Og jeg spiller rimelig mye. Hadde det vært noe merkbart lagg så hadde jeg nok kjent det ettersom jeg gikk fra MX300 (som har tråd) til MX1000.

Og jo, MX-1000 er glimrende til spill også. Men som sagt så er razeren antageligvis en bedre spillmus (lettere og høyere oppløsning på sensoren etc.). Men så er jo den også laget for og markedsført som en gamingmus.

Lenke til kommentar

Her kommer en reply som jeg EGENTLIG skulle poste i går kveld, men så gikk forum.hardware.no ned :mad:

Uansett..

Vel.. Jeg tviler på at det er snakk om så mye som 1ms når det gjelder den konverteringa fra elektrisk->radio signal og radio->elektrisk signal (og dermed så er det nok ikke merkbart for mennesker :p). Det er jo ikke slik at det foregår no alvorlig med prossessering ellerno, mottakeren skal vel bare ta imot et signal og spy ut en 1'er eller en 0'er. (evt. kjøre inn en 1'er eller en 0'er og spy ut et radiosignal).

Tramp på meg om jeg tar veldig feil her, men jeg har ihvertfall aldri merka noe lagg pga. at den er trådløs. Og jeg spiller rimelig mye. Hadde det vært noe merkbart lagg så hadde jeg nok kjent det ettersom jeg gikk fra MX300 (som har tråd) til MX1000.

Og jo, MX-1000 er glimrende til spill også. Men som sagt så er razeren antageligvis en bedre spillmus (lettere og høyere oppløsning på sensoren etc.). Men så er jo den også laget for og markedsført som en gamingmus.

Ok, jeg gir meg :blush:

I følge denne testen hos Gamer.no så er det visst det samme som USB med MX1000.

Men la meg forsikre deg om at dette IKKE er tilfelle med min gamle mus: MX700.

Der merket jeg etterheng i spill som bare ¤#*¤^#¤

Men når det er sagt tror jeg testen gjør det ganske klart hvilke av MX1000 og Razeren som er den beste gamermusen :!:

Ps. Jeg fikk min Razer Diamondback i går fra Razerstore og den er helt konge :dribble:

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Uff, er egentlig lei meg for at jeg ikke fikk til den musa men etter 14 dager med masse juling i BFV krøp jeg til korset og dro frem min slitte gamle intelli 3.

Nå sitter mx'en mest til pynt og beskuelse. Klarte aldri å få den riktig til, mulig det er meg som funker dårlig men de får så være.

Lenke til kommentar

Icemat er vel omtrent det samme som min RevelCell som også er glass, og det funker helt fint om du har mouseskates (Jeg bruker Hyperglide Mouseskates på min MX1000 (hyperglide-versjonen som passer til MS-mus passer helt greit til MX-1000 også) og de fjerner nesten all støyen) og muligens slik spray (jeg har noe som heter SpeedFix-spray som du også får kjøpt på microplex).

Phew... ble mye paranteser her gitt ;)

Hvorfor ikke bare kjøpe en matte som funker fra første stund da ? Jo men jeg måtte jo bare kjøpe matte, skates og sånn spray da... hmf... Ratpad blir min neste matte også. Hatt min nå i halvannet år og den er genial. Aldri gjort noe annet enn å tørke av den med våt klut en gang i blandt. Nå er belegget midt på littegrann slitt så da kjøper jeg heller den nye. Koster jo 150 spenn uansett. Peanuts :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...