Gå til innhold

Trenger tips til hvordan å skifte skjermkabel


vanilla ice

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Som topicke sier skal jeg skifte en ødelakt skjermkabel fra en ganske så ny skjerm, og lurer derfor på om dere har noen gode tips til hvordan jeg skal gå fram. Har ikke vært "inni" en skjerm før, og trenger derfor litt assistanse ;)

Hva må jeg passe på, og hvor lang tid tar operasjonen?

 

PS. Er denne skjermen det gjelder.

 

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg forstår deg riktig er det snakk om en skjermkabel som "forsvinner" rett inn i skjermen uten noe plugg på bakenden. Det å skifte ut denne kabelen er, utifra det jeg har hørt, SVÆRT vanskelig å få til skikkelig. Når man har en crt-skjerm er signalene mellom pc og skjerm analoge. Dette betyr at den miste forskjell på motstanden i alle lederne i skjermkabelen vil kunne medføre feil på skjermbildet.

 

Skal være ganske heldig for å få et vellykket resultat her.

Lenke til kommentar
..... Dette betyr at den miste forskjell på motstanden i alle lederne i skjermkabelen vil kunne medføre feil på skjermbildet.

Tøv. Motstand betyr lite. Impedans derimot, ...

Men det er ingen grunn til å tro at det er på det nivået problemet ligger. Det blir et rent mekanisk problem, på hvilken måte er kablen koblet? Hvis du har en kabel fra en makan skjerm er det sikkert ikke så vanskelig å få til. Men har du ikke kabel så blir det vanskelig.

Lenke til kommentar
..... Dette betyr at den miste forskjell på motstanden i alle lederne i skjermkabelen vil kunne medføre feil på skjermbildet.

Tøv. Motstand betyr lite. Impedans derimot, ...

Men det er ingen grunn til å tro at det er på det nivået problemet ligger. Det blir et rent mekanisk problem, på hvilken måte er kablen koblet? Hvis du har en kabel fra en makan skjerm er det sikkert ikke så vanskelig å få til. Men har du ikke kabel så blir det vanskelig.

Nei har ikke en kabel fra en maken skjerm desverre :(

Vet ikke hvor mye det koster å levere inn skjermen til reperasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...