Gå til innhold

TUR/RETUR av uavhentet pakke på komplett!


Anbefalte innlegg

On-topic: Slik jeg ser det, er trådstarter fullstendig i Kompletts 'makt', siden han ikke har overholdt sine plikter i henhold til angrerettloven. Komplett kunne vel nærmest lesset på med gebyrer uten at han kunne protestert så veldig mye på det ... :)

Neida, gebyrene må være rimelige i forholdet til butikkens arbeid i saken. Det finnes grenser. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke helt inne i lovverket - men dette er slik jeg ser det:

 

Blir ikke pakken avhentet - da kan frakt begge veier + gebyr kreves av kjøper. Bare rett og rimelig - vet hvor irriterende det er å få pakker i retur.

 

Henter derimot kjøper ut varen, fyller ut angrefrist skjema, kontakter butikken og sender varen tilbake igjen da skal hele varens verdi + porto frem til kunde tilbakebetales. Returporto tilbake til butikken dekkes av kunde.

 

Mulig jeg tar feil - i så fall så blir jeg glad hvis Mr. NorgesLover forklarer meg hva som er rett.. ;)

Det er også slik jeg har forstått det, og slik jeg har opplevd det blir praktisert, men om alle butikker praktisere loven på denne 'riktige' måten er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar

OK. Slakt meg mer da? Jeg stilte eg spørsmål om jeg måtte betale både TUR og RETUR, og viss jeg ikke måtte det, hadde jeg heller ikke gjort det. Men har nå fått avklaringen at man må betale begge veier så lenge man ikke bruker angreretten og da skal jeg heller gjør det!

 

Likevel synst jeg komplett kunne sagt i fra at jeg måtte dette, istedenfor å bare å ignorere spørsmålet... Hadde betalt for lenge siden hadde de skrevet f.eks "Du må betale både tur og retur portoen + gebyr så lenge du ikke bruker angreretten".

 

I stedenfor så må jeg gå inn på forumet og spør, og da slakter folk meg helt fordi jeg stiller et konkret spørsmål...

 

Jeg bestillte 2 dvd brennere, til meg og en kompis, og fikk en faktura på 400 kroner... Regningen er nå betalt...

Lenke til kommentar

ang angrerett

er dette lov av en webshop:

 

Varer som er ombygget eller montert på en slik måte at det vil medføre at varen er defekt eller tilgriset ved demontering vil ikke bli tatt i retur.( gjelder spesielt CPU m/vifte). Varer som også er ombygget fra sin orginale stand vil heller ikke taes i retur.

 

uttdrag fra angrefristbestemmelsenen fra en webshop

 

 

kan en ikke hente en vare som er ombygget eller bygget på en spesiell måte

 

feks

hvis en bestiller en heftig pc med vannkjøling og webshopen monterer den

kan en da ha full angrerett på maskinen selv om mange deler ikke kan selges på nytt som brukt fordi den må "ødelegges"/tilgrises/oppskrapes ved demontering??

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...