Gå til innhold

Prime95 Hvordan bruke det?

Bobby1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prime 95 stress-tester maskinen din. Kjører opp RAM etc, CPU til 100% usage. Dette tester hvor stabilt systemet ditt er. Har du nettopp overklokket kan dette gi en pekepinn på at du f.eks må sette opp vcore.

Hvordan man bruker det: Start p95. ---> Options ---> Torture Test ---> Velg en av dem. Jeg pleier å bruke Blend. -----> OK

La det stå på i minst 5 minutter. Klikker den etter 10 sekunder så skjønner du at noe er galt. Som ekstra informasjon kan du jo også starte opp et program som f.eks AIDA32, og sjekke varmeutviklingen på prosessoren din ved 100% CPU usage og forskjellige viftehastigheter :yes:

Endret av fLR
Lenke til kommentar

Når eg kjører Prime95 Bruker den bare 50% av CPUen fordi eg har HT. Kan man gjøre noen med det slik att den bruker 100% med HT?

Ellers så var det eit bra programm :D Bruker Speed Fan for å se tempen.

EDIT: Eg kjørte det, så kom det fram dette:

Test 5 2500 Lucas-Lehmer iterations of M27738689 using 1536K FFT length

FATAL ERROR: Rounding was 1, expcted less than 0,4

Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Hva skjedde? Hvordan skjedde det? går det ann å rette på det :ermm:

Endret av Bobby1
Lenke til kommentar
Når eg kjører Prime95 Bruker den bare 50% av CPUen fordi eg har HT. Kan man gjøre noen med det slik att den bruker 100% med HT?

P4-brukere med HT pleier vel å kjøre to Prime95 samtidig, slik at begge prosessortrådene brukes samtidig

Edit: angående feilmedlingen er jo det et klart svar om at du har klokket for mye. hvis ingenting er klokket, kan det være noe kluss med minnet, eller for lite spenning til et eller annet.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Ha to oppe for å bruke 100%. Skal du teste stabiliteten til CPU-en tar du Small FFTs, skal du teste RAM/hovedkort tar du custom og fra størrelsen på cachen til CPU-en din, for litt av alt tar du blend.

Stopper testen er maskinen din ustabil.

Lenke til kommentar

Kan det verre noe med Kjøling at det er ustabilt? Når dataen "klikker" er tempen på CA. 58C. Har boxed vifte :p og sølv kjøle pasta. Bør det invisteres i ny CPU vifte?

EDIT: Skrive feil :cry:

Endret av Bobby1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...