Gå til innhold

kanalisere luften fra viftene. tips?

stoff3r

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har et litt dårlig oppsett bak pcen og ellers. viftene som suger luft, suger lufta fra viftene som blåser ut. så alt går i en ekkel sirkel.

min tanke rundt dette var noe jeg har sett før, en blanding av støydemper og luft-kanalisering ut av kabinettet. en svart ting man festa utafor kabinettet som ledet luften oppover(fra poweret). jeg lurer på om d går an å få kjøpt noe slikt. gjerne til alle viftene. og dessuten så vil jeg gjerne drepe all støyen fra pcn. disse kan vel bidra til det også....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo bare kjøpe et bøyd rør (90-graders vinkel) hos en rørlegger og feste det da, så er du sikker på at luften som psu'en blåser ut ikke blåser inn i veggen og således også sprer litt varme nedover.

Men mye er jo gjort hvis viftene som trekker ut er montert øverst og de som blåser inn er montert nederst. Varm luft stiger som kjent.

Lenke til kommentar

Detta høres korka og dårligt formulert ut: Så enkelt, sørg for skikelig flow INN først !

Ut e np men for all del: all vifte bak skal blåse ut.

Greit nok nå har jeg totalt overkilla (3 x 80mm inn + 1 x 40 & 2x 80 + 1 x 92 ut).. men resultatet er temmelig nice.. max 2 grader i kabbisset over romtemp.. ;)

Satt til og med på sommern i romtemp på 29 grader med alt max OC'a uten probs..

:wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...