Gå til innhold

Windows Server 2003 - Logge på uten passord

bj0rnar

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne at serveren min som kjører Windows Server 2003 skal logge seg rett inn, uten behov av passord. Dette fordi jeg ikke har mulighet til å koble på tastatur og skjerm hver gang, og det gjør alt mye enklere.

Har søkt i flere timer, men finner ikke fram til noe som kan passe. (nei, det er ikke likt Windows XP når det gjelder brukere/passord).

Noen som vet dette?

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger jo ikke logge på for å kjøre alle servicene. I tillegg kan du bruke remote desktop for å logge på.

Jeg vil ihvertfall ikke anbefale deg å sette opp en server slik at du ikke trenger passord eller brukernavn for å logge på!

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne at serveren min som kjører Windows Server 2003 skal logge seg rett inn, uten behov av passord. Dette fordi jeg ikke har mulighet til å koble på tastatur og skjerm hver gang, og det gjør alt mye enklere.

Har søkt i flere timer, men finner ikke fram til noe som kan passe. (nei, det er ikke likt Windows XP når det gjelder brukere/passord).

Noen som vet dette?

På forhånd, takk :)

Du kan bruke TweakUI for å sette opp automatisk pålogging, med passord. Spesielt sikkert er det nok ikke.

Lenke til kommentar

Det var bra dette ikke gjaldt et firmanettverk ihvertfall. Men naturligvis antok jeg dette siden jeg ikke regner med at "vanlige" folk har råd til å kjøre Windows Server 2003 bare for enkel hjemmebruk.

Når det er sagt så trenger du ikke å logge deg på for å kjøre programmer som Apache/MySql/ol. De fleste programmer som dette kjøres som tjenester. Sist gang jeg installerte Apache så var ihvertfall dette et spørsmål under installasjon. Har ikke brukt MySql på egen server men min erfaring med andre databasesystemer sier meg at det burde være helt naturlig. Besøk sidene til de som utvikler programmene og søk etter "SERVICE", så tror jeg du finner informasjon om dette for de fleste du kjører.

Faktisk så kan alle programmer kjøre som en tjeneste. Man kan for eks. bruke verktøyet fra Microsoft som heter "SRVANY.EXE" Som du finner i "Resource Kit Tools" som du kan laste ned til Windows Server 2003 hvis du ikke har den fra før.

Endret av nibly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...