Gå til innhold

Kan noen gi fortelle meg litt om lyd..

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg må innrømme at jeg er temlig uviten når det kommer til lyd i høytalere og headset..

Kan noen gi meg et greit detaljert men ikke for vansklig "foredrag" om lyd og frekvenser, bass, diskant, toner osv osv..

Endret av Janivars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du vite om dette for at du skal vurdere noe du skal kjøpe?

Hør på det du vil ha, om mulig før du kjøper.... ellers har mange butikker bytte rett. Elkjøp har 30 dager!!

Om det du hører låter bra så låter det bra uansett hva det står i tech.spec!

Øre i seg selv og hode (fasong, volum i nesehule/bihule/svelg, bein struktur) gjør at alle hører litt forskjellig og derfor vil ikke alle mulige tall kunne fortelle noe om hvor bra (subjektiv) lyd er!

Regn med å betale for kvalitet og kjøp gjerne kjente merker... les tester, snakk med folk om hva de har hørt og ikke hva de har lest på pakken.

Mine rfariger:

Koss og Senheiser har bra head set.. også med mic.

Høytalere..til PC: Logitech og Creative er mainstream. Alternativ koble PC til HiFi utsyr.

K

Lenke til kommentar

Jeg har netopp kjøpt headset og har snakket mye rundt det.. Kjøpte Sennheiser HD 280 PRO til 1200 kr som er meget godt.. Like så greit å investere i no skikkelig no istedet for noe tull til 3-400 kr.. :p

Men er veldig greit å vite hva jeg skal høre etter for å definere om noe er bra eller ikke? Er uviten lissom.. Vil vite mer om lyd og åssen den virker i headsettet.. Frekvenser, forvrengning.... alt ! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...