Gå til innhold

Fps i cssource er et mysterium. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

hei,

 

Jeg har:

P4 2.8GHZ, HT, 800FSB.

1024MB Kingston Ram (PC3200)

160GB SATA HD

Integrert lydkort

GeForce FX5700, m. 256mb ram

 

i stress-test, får jeg ca. 75fps, originale instillinger.

 

Husk: Har dere installert drivere til chipsettet?

Samt detonator drivere fra www.nvidia.com kan hjelpe

 

jeg skal bestille meg et 6800 kort nå om noen minutter :-) får se om jeg får plass til det i min soltek qbic barebone. komplett duden sa at psu'en min bør klare det, selv om den bare er 250w.

 

det eneste jeg drar strøm på, er jo cpu. prescott bruker ca. 80w, samt en harddisk bruker 25w.. så er det 10w på hver minnebrikke og ca. 15-20w på cd-rom.

 

jeg burde vel fått tak i ny psu, men hvor fan kan jeg finne en så liten psu?? lurer også på å modde cpu og gpu til vannkjølt.. blir så mye bråk når gpu-vifte er inntil kabinett-veggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

csboy

 

post userconfig'en din da!

 

har lest utrolig mye om dette de 4 siste dagene, og har nesten kommet fram til at det er cpu'n som stopper opp det hele! hvorfor aner jeg!

 

er men med en god userconfig som er cpu vennlig så skal problemet bli løst! i værste fall så skal fps'n gå opp 20-30 frames

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
csboy

 

post userconfig'en din da!

 

har lest utrolig mye om dette de 4 siste dagene, og har nesten kommet fram til at det er cpu'n som stopper opp det hele! hvorfor aner jeg!

 

er men med en god userconfig som er cpu vennlig så skal problemet bli løst! i værste fall så skal fps'n gå opp 20-30 frames

Det var bare på et spesielt map. Har ikke spillt source så mye. På vanlige maps hadde jeg 30-60 :cry: Men nå har jeg ny pc

 

amd 3200+

1024MB RAM KINGSTON

GEFORCE 6600 256MB RAM

 

og nå ligger jeg på mellom 70 - 150 med alt på high @ 800 * 600

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere som sliter med fps-drops i cs-s, sjekk i task manager om hvilke program som kjører samtidig med steam, og hva som drar mye ressurser. Jeg hadde en liten periode vansker med fps-drops i cs-s. Sjekka task-manager og fant et P2P prog som dro mye av cpu, samt at ftp-serveren min dro sitt. Etter at jeg avslutta begge disse kan jeg spille de_port med 24 spillere å ha 50+ i fps. Oppløsning 1280x1024, alt på high, 4xaa og 8xaf.

 

Har et 6800GT @ 418/1130, p4 3,2, 1024 Crucial ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...