Gå til innhold

Fps i cssource er et mysterium. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg hadde samme problem som dere.

Jeg hadde orginalt 350w PSU så byttet jeg til Hiper 425w. selv den var for liten.

Nå har jeg kjøpt OCZ Powerstream 520w og da hjalp det gitt :)

Har nå 149fps på stress testen der jeg hadde 100 før.

Damn! seriøst? Skjønner ikke hvordan det skal ha noe å si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke akkurat noe mysterium hvorfor det lagger. Selv sitter jeg på et system som var high end for 3 år siden. Nå skranter det litt.

Er bare å finne de riktige kommandoene og skru de av/ned har testa de fleste som går på ytelse, og hvis man tar i for mye, så blir cs:s uglybugly men man får masse fps. For min del ble det å finne en mellomting slik at jeg fikk opp fpsen på akseptabelt nivå uten å gjøre det altfor stygt.

 

Har laget en meget lettfattelig guide som funker fint selv, gitt den til et par kamerater som nå også har gått endel opp i fps.

 

Lagde en autoexec som funka heller dårlig, men skal få laget en "light" versjon som bare fikser de viktigste tingene for økt ytelse.

 

Visste dere at det er 64 MB ram som default er satt av til CS:S? Dette er anbefalt å sette opp til halvparten til din totale ram.

Lenke til kommentar

Du finner det i guiden min :p

 

Det er mange fine guider på nett nå, men mange av dem forklarer lite hva hver kommando gjør. Prøver å lage en enkel guide som gjør det mulig for alle og enhver å tweake selv slik de vil ha det. Guiden er ikke helt klar for allmennheten enda, men om ønsket kan jeg sendt den til deg på en eller annen måte.

 

Er ikke helt ferdig med forklaringene på alle kommandoene og har ikke med noe særlig med kilder enda. Skal prøve å få gjort den ferdig i kveld. Tror det blir guiden sammen med en autoexecute som blir det endelige produktet.

Lenke til kommentar
Det er ikke akkurat noe mysterium hvorfor det lagger. Selv sitter jeg på et system som var high end for 3 år siden. Nå skranter det litt.

Er bare å finne de riktige kommandoene og skru de av/ned har testa de fleste som går på ytelse, og hvis man tar i for mye, så blir cs:s uglybugly men man får masse fps. For min del ble det å finne en mellomting slik at jeg fikk opp fpsen på akseptabelt nivå uten å gjøre det altfor stygt.

 

Har laget en meget lettfattelig guide som funker fint selv, gitt den til et par kamerater som nå også har gått endel opp i fps.

 

Lagde en autoexec som funka heller dårlig, men skal få laget en "light" versjon som bare fikser de viktigste tingene for økt ytelse.

 

Visste dere at det er 64 MB ram som default er satt av til CS:S? Dette er anbefalt å sette opp til halvparten til din totale ram.

Fint at du har laget en guide og du og noen kamerater har gått opp. Kunne du kanskje tenkt og dele den med oss? Ikke bare du som har kommet med det jeg vil kalle "utrolig teite" kommentarer, men hjelper jo oss fint lite når du sier du har fått opp FPS og har liksom Fikset problemet, når du ikke sier hvordan til oss andre.

 

Beklager hvis jeg var litt ufin nå men ble bare sinnsykt irritert av at jeg sitter med problemet og noen kommer og håner seg sånn

 

 

 

EDIT: og da svarte han på det jeg ville før jeg fikk postet faktisk, da trekker jeg tilbake alt! :whistle:

Endret av Sindre
Lenke til kommentar

Nvidia 6800 spesielt Ultra versjonen trekker veldig mye strøm, husk at mange billige strømforsyninger opererer med såkalt "japse" watt, så en PSU av god kvalitet på 350watt kan yte mer enn en billig på 450watt...

det varierer også hvor mange ampere som kan trekkes på hver rail.

 

ang du med amd64 3500+ så kjører den prosessoren på 2.2GHz, 3500+ er ca. ytelses verdien på en tilsvarende intel cpu.

 

ang stress testen i CS:Source så er den avhengig av hvilke instillinger du har, oppløsning FSAA osv.

 

så lenge du scorer normalt i 3Dmark03/05 så er hk/gfx kort drivere rett installert, da gjenstår evnt. driver konflikter, oppdatering osv.

Reinstallere Steam er jo alltids en god ide.

 

å kjøre Ad Aware, Search & Destroy og lignende programmer, er heller ingen dum ide

Lenke til kommentar

Var ikke ment for å håne de som ikke får opp fpsen, var ment mer som en mer for å motsi det at det er nesten umulig å bli kvitt laggen. Poenget er også det at man ikke trenger det nyeste og råeste av hardware for å kjøre CS:S knirkefritt.

 

Beklager hvis det kom litt feil ut.

 

Det er som sagt mange gode og mindre gode guider ute, så hvis man gjør en innsats med google, så finner man en hel del.

 

Mulig jeg kan lage guiden som en sticky her på forumet, men den må som sagt jobbes litt mer med.

Lenke til kommentar
Det er ikke akkurat noe mysterium hvorfor det lagger.

Jo det er et mysterium.

En: amd 64bits prosessor (3000+), geil golden dragon 512MB ddr466, Geforce 6800nu og en 470watts kvalitetpsu skal ikke få 60fps på stresstest i CS:S når andre spill som krever langt mer, feks Doom3 går glatt. Og iallfall ikke ha framedrops ned mot 10, og ofte ligge på ca 30 fps når jeg spiller.

 

Når ikke endring av grafikkravene fra maks til minimum i spillet endrer fps, da er det noe mystisk som er galt.

Tips og triks for å fikse fps tas gladelig imot. Kjedelig å sitte med et godt system som sliter med cs:s.

 

får denne melding jeg også:

"QUOTE (Hestetun @ 23/01/2005 : 18:13)

Når jeg starter counter strike source så kommer det opp denne meldinga på consolen "

1 CPU, Frequency: 1.0 Ghz, Features: AuthenticAMD SSE SSE2 MMX 3DNow RDTSC CMOV FCMOV

execing valve.rc"

Endret av It's me
Lenke til kommentar

har også samme problem.

 

xp 2600+

xfx geforce 6600gt

1 gb ram

 

 

men det har ikke altid vært sånn! før jul hadde jeg et radeon 9600 256mb og da hadde jeg 60 -70 fps. dette var så klart ikke med alt på max osv.

 

trodde med en gang at det var noe med skinsa som jeg hadde lagt inn så jeg reinsatlerte hele steam men det hjalp ikke :no:

 

en annen ting jeg synes er litt rart er at på stress testen får jeg 70 fps.

 

 

 

Når jeg starter counter strike source så kommer det opp denne meldinga på consolen "

1 CPU, Frequency: 1.0 Ghz, Features: AuthenticAMD SSE SSE2 MMX 3DNow RDTSC CMOV FCMOV

execing valve.rc"

 

hos meg står det:

1 CPU, Frequency: 2.1 Ghz, Features: AuthenticAMD SSE MMX 3DNow RDTSC CMOV FCMOV

execing valve.rc. "

dette stemmer li hvertfall

 

prøvde å kjøre i 800x600 alt på low mem det hjalp ikke i det heletatt(vet dette er nevt før)se bilde

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Hvordan få satt mer ram til cs:s:

Gå inn på Steam; Play games; høyre klikk på cs:s; advance; launch options.

 

Der skriver man -heapsize"xxxxx"

der x = antall ram man vil bruke.

 

Har du 1024RAM så skriver man -heapsize 512000

Har du 512RAM så skriver man -heapsize 256000

OSV

 

Altså man setter opp halvparten av total ram man har på maskinen.

:) *LYKKE TIL*

Lenke til kommentar

Lurer om om det ikke er noen konflikt mellom 6800xx kort og CSS. Satt i et gammelt Raedon 9500np kort, og da doblet jeg FPSen min. Det er ingen andre tenkelig eller utenkelige problemer med pcen, den fungerer perfekt til alt annet. Så jeg for min del bare venter i spenning på nye Nvidia drivere som kanskje fikser problemet. Evt. en oppdatering fra Valve.

Modifiserte drivere, feks omegadriver, gir akkurat det samme problemet.

Kan jo være noe annet, men kan ikke skjønne hva det skulle være.

 

Det er noe galt når fps ikke endres av hvordan en velger systemkravene. FPS skal bli høyere ved lavere krav. Da er det ikke ytelsen det er noe galt med. Økte forøvrig skjermkortytelsen med 10% (klokket litt), men fps i CSS forblir elendig.

 

Plutselig har CSS skjønt at jeg har 2ghz.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Lurer om om det ikke er noen konflikt mellom 6800xx kort og CSS. Satt i et gammelt Raedon 9500np kort, og da doblet jeg FPSen min. Det er ingen andre tenkelig eller utenkelige problemer med pcen, den fungerer perfekt til alt annet. Så jeg for min del bare venter i spenning på nye Nvidia drivere som kanskje fikser problemet. Evt. en oppdatering fra Valve.

Modifiserte drivere, feks omegadriver, gir akkurat det samme problemet.

Kan jo være noe annet, men kan ikke skjønne hva det skulle være.

 

Det er noe galt når fps ikke endres av hvordan en velger systemkravene. FPS skal bli høyere ved lavere krav. Da er det ikke ytelsen det er noe galt med. Økte forøvrig skjermkortytelsen med 10% (klokket litt), men fps i CSS forblir elendig.

 

Plutselig har CSS skjønt at jeg har 2ghz.

ser ut som om cs s/hl2 ikke liker 6*** korta. grunnen til at radeon korta funker best til cs s er at ati er hovesponsoren til valve. skulle nesten tro valve har gjort det med vilje for at folk skal bytte til ati :tease:

 

skal prøve det med ramen men tror det er skjermkortet som det ikke går helt bra med. som sagt hadde jeg et radeon 9600 før og der funka det flott. synd jeg solgte det :no:

Lenke til kommentar
Lurer om om det ikke er noen konflikt mellom 6800xx kort og CSS. Satt i et gammelt Raedon 9500np kort, og da doblet jeg FPSen min. Det er ingen andre tenkelig eller utenkelige problemer med pcen, den fungerer perfekt til alt annet. Så jeg for min del bare venter i spenning på nye Nvidia drivere som kanskje fikser problemet. Evt. en oppdatering fra Valve.

Modifiserte drivere, feks omegadriver, gir akkurat det samme problemet.

Kan jo være noe annet, men kan ikke skjønne hva det skulle være.

 

Det er noe galt når fps ikke endres av hvordan en velger systemkravene. FPS skal bli høyere ved lavere krav. Da er det ikke ytelsen det er noe galt med. Økte forøvrig skjermkortytelsen med 10% (klokket litt), men fps i CSS forblir elendig.

 

Plutselig har CSS skjønt at jeg har 2ghz.

ser ut som om cs s/hl2 ikke liker 6*** korta. grunnen til at radeon korta funker best til cs s er at ati er hovesponsoren til valve. skulle nesten tro valve har gjort det med vilje for at folk skal bytte til ati :tease:

 

skal prøve det med ramen men tror det er skjermkortet som det ikke går helt bra med. som sagt hadde jeg et radeon 9600 før og der funka det flott. synd jeg solgte det :no:

mange som har ati som har akkurat det samme problemet. dette er en oppdatering valve må komme med. jeg har hørt de ER klar over problemet.

Jeg har x800xt pe fungerer helt fint i alt annet unntatt hl2 og cs:s, har faktisk ikke rundet hl2 enda, venter på den oppdateringen. får 5500 i 3d05.......

Endret av Rash
Lenke til kommentar
JEg har fiksa mit problem. Jeg formaterte hele driten, og da funka alt fett. Har 300 fps på scoutknivez og 100 fps på vanlige maps......for et steg høyere!!!!

gratulerer!! ... men det var rart. jeg har gjort det flere ganger.. hvilken harddisk har du cs:s på? samme som den du formatere? jeg har patisjonert hardisken så jeg har aldri helt formatert den disken jeg har spill på... :hmm:

Lenke til kommentar
JEg har fiksa mit problem. Jeg formaterte hele driten, og da funka alt fett. Har 300 fps på scoutknivez og 100 fps på vanlige maps......for et steg høyere!!!!

gratulerer!! ... men det var rart. jeg har gjort det flere ganger.. hvilken harddisk har du cs:s på? samme som den du formatere? jeg har patisjonert hardisken så jeg har aldri helt formatert den disken jeg har spill på... :hmm:

Da tipper jeg han hadde problemet et annet sted. Jeg prøvde med et annet langt dårligere skjermkort, og da fungerte det langt bedre : :mad:

Om formatering er det som skulle til ville ikke annet skjermkort fikset biffen.

Lenke til kommentar

hvilket skjermkort var det? jeg fikk nesten lyst til å kjøpe nytt og selge det jeg har nå.. Men jeg forstår liksom ikke: hvorfor er det bare noen med dette problemet?!? Jeg kjenner flere som har mange like komponenter som meg men der går det knirkefritt!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...