Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera VS Internet-explorer

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at Opera skal være bra før, men visste ikke at det er så bra! Å sammenligne det med IE blir jo som å sammenligme Paint i windows med Paint Shop Pro!

[ Denne Melding var redigert av: EnD.R.E. på 2002-05-19 13:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

du snakker bull.... du følger ikke helt med i tia forstår jeg...

Microsoft Explorer _KAN IKKE SAMMENLIGNES_ med opera engang.

Opera er sikkert _1000_ ganger bedre en det skitne programmet fra Ms som liksom skal være en internet browser.. det ligner mer på et sirkus.

MvH

Opera fan

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

du snakker bull.... du følger ikke helt med i tia forstår jeg...

Microsoft Explorer _KAN IKKE SAMMENLIGNES_ med opera engang.

Opera er sikkert _1000_ ganger bedre en det skitne programmet fra Ms som liksom skal være en internet browser.. det ligner mer på et sirkus.

MvH

Opera fan

Lenke til kommentar

Hva med Mozilla/Netscape.

Jeg har utviklet flere sider hvor de fungerer utmerket i både Mozilla/Netscape og IE, men når det kommer til Opera er det flere problemer.

Noen som kan svare meg på hvorfor? Er Mozilla/Netscape "kjøpt og betalt" av MS? Eller er det opera som ikke virker 100%? Eller kanskje en 3. eller 4. mulighet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

HEi.. har noe med inkompetente, eller MS-kompatibleMs-sympatisører (psyko folk?) som designer web sider for majoriteten av surfere, altså dem som surfer med Internet explorer.. dem gidder ikke bruke tid til å gjøre web-sidene skikkelig Opera-kompatible :/

MvH

Nor_Beret

Lenke til kommentar

genialt med gestures.... brukte det mest til å gå back/forward - til jeg oppdaget : hold høyre musknapp inne og trykk venstre musknapp, så går du back... omvendt for å gå forward....

sliter litt på enkelte nettsteder og må tilbake til IE på f.eks skandiabanken, qxl, odinfond og litt her og der... renger med at det er de som ikke har fulgt w3c sine standarder....

men bruke opera så mye som mulig slik at de får en større markedsandel - så må designere ta standarden mer på alvor.... og ikke minst - send mail til webmaster el.l når opera ikke funker og mas - MYE :smile:

Lenke til kommentar

Noe som kunne hjulpet Opera en hel masse med å "spre det glade budskap" er å dele ut gratis lisenser til utdanningsinstitusjoner - i slike miljøer er det mange som vil unngå IE, samtidig som å kjøpe nettleserprogramvare vil være uaktuelt. Det er mange som innarbeider nettleservaner på skole og universitet.

Var nylig på et foredrag der von Tetzchner fra Opera sa noe om at slike lisenser ikke kunne deles ut pågrunn av at man var pålagt moms, eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 15:10, Nor_Beret skrev:

HEi.. har noe med inkompetente, eller MS-kompatibleMs-sympatisører (psyko folk?) som designer web sider for majoriteten av surfere, altså dem som surfer med Internet explorer.. dem gidder ikke bruke tid til å gjøre web-sidene skikkelig Opera-kompatible :/

Problemet er ikke at de ikke bruker tid på å gjøre sidene opera-kompatible, problemet er at de ikke bruker tid på å gjøre sidene html-kompatible, skriver du ordentlig html så er det ikke noe stress, har ALDRI opplevd at en side som ikke funker i opera der feilen har vært noe annet en feil html/ikke standariserte html-funksjoner. (forresten en annen kjekk funksjon i opera ctrl-alt-v er validate html).

AtW

[ Denne Melding var redigert av: ATWindsor på 2002-05-19 23:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 23:56, havegg skrev:

Kan dere forklare hvorfor
ikke fungerer i opera? Tables, javascript, whatever. Skjønner ingenting.

Testet for første gang ut Opera og syntes det så tøft ut. Men når ikke min egen hjemmeside fungerer, så holder jeg meg til Internet Explorer. Synes det er ok jeg... :smile:

Det ser da ut til at hjmmesiden din funker greit i Opera den! Hva er det du har problemer med da?

/steinih

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 00:05, steinih skrev:

Det ser da ut til at hjmmesiden din funker greit i Opera den! Hva er det du har problemer med da?

Med Opera 6.01 fungerer ikke menyen skikkelig. Det går ikke an å klikke på mappene, +&- tegnene.

Ellers blir rammene på den øverste og nederste "ruta" løsrevet og feilplassert. Skal se nærmere på saken...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 23:56, havegg skrev:

Kan dere forklare hvorfor
ikke fungerer i opera? Tables, javascript, whatever. Skjønner ingenting.

Testet for første gang ut Opera og syntes det så tøft ut. Men når ikke min egen hjemmeside fungerer, så holder jeg meg til Internet Explorer. Synes det er ok jeg... :smile:

Jeg så ikke så lenge på siden, men den eneste forskjellen jeg kunne se er at +-tegnet på mappene ikke fungerer i Opera. Java har noe problememer med javascript fremdeles.

Hva angår gratisversjon, som ble nevnt lenger over: Det er selvfølgelig uaktuelt med en nettleser med innebygget reklame i utdanningsinstitusjonene. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar

Opera rocker jo vildt!

Men den saken jeg har hjemme er lettere buggy (6.02 beta sak), kommer f.eks ikke inn på sider som komplett.no

Eneste innvending er litt kompabilitetsproblemer.

F.eks fatta jeg ingenting av menyen på klartsvar.no, jeg trykkte og trykte men ingenting skjedde. Når jeg prøvde det i IE så så jeg att det kom opp ett annet vindu på menyen..heh, men utenom sånne småting er Opera døds bra!!!

Lenke til kommentar

Hei!

Det som kanskje ikkje er så kjekt er at ein må bruke Internett Explorer for å tippe online med Norsk Tipping...(veit ikkje kor mange som kommer til å gjære det..)

Har sendt e-post til kundeservice og lurt på kvifor dei ikkje støtter Opera. (venter på svar)

Er mulig dei svarer at Internett Explorer følger gratis med nyare windows os etc..Og at dei som lagde online løysningen for oss valgte Internett Explorer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...