Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei alle sammen... installerte Opera 6.02 idag.. Vil bare si at jeg er _MEGET_ fornøyd... Den er lynrask, har flere nyttige funksjonersnarveier (f.eks i url`linja kan man skrive "g" søkeord, og så søkes det i google..... Jeg har mixa å trixa litt, fjerna mesteparten av tullet i browservinduet.. det eneste som er igjen er "tilbakefremoppdater" osv snarveiene, zoom funksjonen (som forøvrig er genial) og URL`boxen.... Bokmerkefunksjonen er oxo mye bedre en IE. Det som oxo er GENIALT er at hvis browseren crasher noe annet kødder i systemet, blir man spurt om hvor man vil starte når man restarter opera.. man kan velge at man vil tilbake til det siste stedet man var på nettet, og vips, den siste sida før systemet crascha popper opp.. med tilbakefrem muligheter og allting.. Det som også er meget bra med Opera er den innebygde popupkilleren.. tror aldri at jeg har surfa så effektivt før..... Så alle dere der ute som ikke har hatt muligheten til å få testet denne nødvendigegeniale nettleseren, gjør det nå : http://www.opera.com :smile: Noen andre som har innvendiger mot det jeg har sagt? Eventuelt uenige? Post en reply da :smile:, og la meg høre :smile: ps: Noen andre nyttige opsjonermuligheter i Opera jeg ikke har oppdaget? :smile: MvH. Norwegian_Beret (håper virkelig dette var rikti kategori folkz) _________________ Chieftech Dragon,bigtwr, sølv Abit Th7-2|raid P4-2000mhz NW 512 RDRAM Asus v8200 Geforce3 deluxe 64mb ddr Wd caviar 80gb Creative Sound Blaster 5.1 player Cambridge surround 5.1 (ddt 3500) MS intelleye explorer opitcal v.3 [ Denne Melding var redigert av: Nor_Beret på 2002-05-15 22:58 ] Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 har alltids anb- opera forann alt annet, uansett OS. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Funksjonsmessig er jo Opera totalt overlegen. Kommer ikke på en eneste funksjon som IE har og Opera mangler. Eneste er en sjelden gang en webside ikke vises skikkelig, men da er det pga. rævva webdesignere! Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Opera er bra, men prøv å gå inn på postbanken.no. Fungerer ihvertfall ikke her uansett om jeg ber den identifisere seg som MSIE. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Finner ikkje den der F*ulte sms panel dingsen eg!GTi meg ein link.tAkk Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 02:00, skyline skrev:Finner ikkje den der F*ulte sms panel dingsen eg!GTi meg ein link.tAkk Vis | Lister (F4). Eller trykk på "Lister"-ikonet. Der har du "sms" sammen med bokmerker, e-post og kontakter. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Takker! Eg misforsto det som stod på wwww.itavisen.no , stod litt kronglete også da: "Ekstra panel For å kunne benytte Operas SMS-panel må brukere laste ned og installere Opera 6.02 for Windows på norsk bokmål eller nynorsk. Opera 6.02 er tilgjengelig gratis i en reklameversjon eller uten reklame for USD 39 på http://www.opera.com. For brukere som allerede har installert Opera, er det bare å legge til SMS-panelet til nettleseren ved å gå til my.opera.com/panels, skriver Opera i en pressemelding" Lenke til kommentar
hasund Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg nøler med oppgradering- det fungerer bra i dag og jeg har mange instillinger som må fikses på nytt(husker ikke alle stedene jeg har forandret ting). I følge changelog'en ser det heller ikke ut til at det er så veldig mye nytt og nødvendig. Men det står: "The user interface is more responsive while downloading pages or files" Sånn det er i dag, tar det litt tid å bytte vindu osv. når nedlastning av en "tung" side pågår. Det jeg håper på er at dette er forbedret ( selv om den flotte funksjonen bakgrunnslasting er en grei løsning Ctrl+shift+klikk, eller klikk-mus ned-opp over link) Kan de som har "erfart" versjon 6.02 si om de merker noen forskjell her? Eller evt med andre ting? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 bugger, den sms saken kostet schpaa =] Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 04:31, ilex skrev:bugger, den sms saken kostet schpaa =] Hmm, jauda, men det går jo an å legge inn andre ting der. Det panelet er jo eigentleg ikkje hokus-pokus i det heile tatt, det er berre eit vindauge med litt spesiell utsjånad. Eg har laga mitt eige panel med mother.no sin 'send 25 SMS gratis pr. dag'. slashdot har forresten ein lang tråd om Opera sin fortreffelegheit. [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-16 11:15 ] Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 22:57, Nor_Beret skrev:Post en reply da :smile:, og la meg høre :smile:ps: Noen andre nyttige opsjonermuligheter i Opera jeg ikke har oppdaget? :smile:MvH.Norwegian_Beret Nevnte du mouse-moves? Jeg for min del har blitt helt avhengig av den muligheten når jeg surfer. Rett og slett genialt! :smile: Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Den 2002-05-16 01:53, Pusern skrev: Opera er bra, men prøv å gå inn på postbanken.no. Fungerer ihvertfall ikke her uansett om jeg ber den identifisere seg som MSIE. [/quo Sant det med Postbanken, men Opera fungerer bra i Skandiabanken, selv om de sier at de ikke har full støtte for Opera (kanskje de har fiksa det nå...). I tillegg får du en mye bedre bank, billigere og mer brukervennlig... Lenke til kommentar
hasund Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Postbanken.no har da fint før, det var pussig. Det burde imidlertid ikke være noe problem hvis det er Postbankens nettbank du skal til. Bare kopier url'en fra selve innloggingssiden (den virker fint) inn i Opera, og lag et bokmerke, så du slipper å gå om den kronglete forsiden. Uansett så ser jeg ikke problemet med å ha en nummer to-browser liggende med mindre du har veldig dårlig plass. Før eller senere støter du på sider der Opera ikke fungerer skikkelig. [ Denne Melding var redigert av: hasund på 2002-05-16 13:13 ] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 MOuse moves? hva er det dA? :=) beret Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 00:30, Nor_Beret skrev:MOuse moves? hva er det dA? :=) Heter kanskje mouse gestures eller no. Du kan f.eks trykke inn høyre musetast og flytte musa litt til venstre, da går du tilbake til forrige side. Slå opp i Help -> Mouse så står alt ramsa opp. Lenke til kommentar
Booth Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Mangler vel kanskje det viktigste argumentet her, opera følger kjente internett standarder mye bedre en IE, så om ting ikke funker i opera så er det nødvendigvis ikke noe galt med opera, men med taggene på den eventuelle nettsiden. Det er jo ingen hemmelighet at microsoft lager endel egne unødvendige ting for å holde folk til IE, som f.eks iframe som er en typisk IE ting og dårlig støttet i andre nettlesere. Så det en utvikler egentlig må spør seg selv om er, skal jeg lage en website for "massene" eller skal jeg følge satte standarder. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 00:50, Booth skrev:Så det en utvikler egentlig må spør seg selv om er, skal jeg lage en website for "massene" eller skal jeg følge satte standarder. Jepp! Det er som skrev over i ID:3. Webdesignere må ta endel av skylda. Det er forsåvidt unnskyldt når Ola Newbie skal lage hjemmeside for første gang, men at "profesjonelle" lager sider som bare virker i IE er helt på trynet. Syns nesten det har blitt verre i det siste. Designere bruker jo stort sett Mac, og før brukte alle Mac'ere Netscape. Men IE har etterhvert blitt ganske så populær på Mac, og det hender at de lager sider som ikke virker skikkelig i Netscape engang. Sånt er bare for j*****! Lenke til kommentar
Booth Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 At profesjonelle utviklere lager websiter for IE er jo egentlig helt forståelig, synd men forståelig, realiteten er jo at IE har den største markedsandelen, da er det bedre å rette søkelyset og kritikk mot microsoft som ikke følger vanlige standarder på den mest brukte nettlesern istedenfor utviklerne Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg installerte Opera for et par uker siden for å teste en web site jeg har laget. Nå har jeg gått over til å nesten bare bruke Opera. Jeg liker den bare bedre og bedre etterhvert som jeg oppdager flere og flere geniale funksjoner. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 føler at "02"'n er bedre enn 01 spesielt med tanke på at den ikke fryser når jeg laster mange sider (og en av sidene er... "merkelig"...) (info: fattige 166MHz P1 fordelt på Winamp, status: high opera: 6-12vinduer MSN messenger Norman Antivirus Norman Cat's claw Realplayer Teles isdnmonitor Lotus Organizer M$ Intellimouse software Win95 Borland C++ console compiler +en rekke andre programmer _samtidig!_ ) noen som sa jeg burde skaffe en ny maskin? :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå