Torjus Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg får VGA Silencer til mitt R9800 PRO 128MB i morgen, men jeg må fjerne den gamle pastaen. Hvordan skal jeg gjøre det? Jeg tenkte jeg kunne bruke q-tips og dopapir og noen dråper whitesprit og gjøre det så rent som mulig? eller? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Nei nei, ikke white spirit.. Bruk isopropanol, fåes som kondensfjerner på din nermeste bensinstasjon. Ellers så er q-tips et fint redskap, men ikke papir. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Ok, skal jeg bare å spraye rett på kjernen? Hva om jeg treffer utenom kjernen? Hvor mye pasta skal jeg ta på igjen? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Sprayer ikke kondensfjerner, bare dypper q-tipen nedi flaska, og gnikker det forsiktig av. Skal bruke lite goop, et lite knappenålshode, som strykes forsiktig utover. se forøvrig goop-guide på ok.no edit: link Endret 9. oktober 2004 av Goebbels Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hm... vil fåreslå den sprayen til goebbels. men ikke bruk pappir for all del. i pappiret finnes det små partikler som kan ripe opp kjernen og da skape "hakk" (ikke så veldig synlige, men kan kanskje øke tempen med 0,1-0,5 grader.. selv om det ikke er så mye) hvis du stryker/pusser med pappiret. spesielt "dasspapir" Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Sprayer ikke kondensfjerner, bare dypper q-tipen nedi flaska, og gnikker det forsiktig av. Skal bruke lite goop, et lite knappenålshode, som strykes forsiktig utover. se forøvrig goop-guide på ok.no edit: link Men hvis de bare har på spray da? Skru av sprutehalsen? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Men hvis de bare har på spray da? Improvisér Ville ihvertfall ikke dynket det ned. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Bruker selv rødsprit å det funker godt. Du har også elektrospray som er meget bra. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Et godt tips er å bruke en fiberklut, fordi denne type klut ikke loer. Kjøpes i din lokale dagligvarebutikk for i underkant av 50 spenn. Ellers er isopropanol å foretrekke frenfor div. sprit, noen legger nemlig igjen et tynt fetlag som virker hemmende på varmeoverføring. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Nå har jeg kjøpt kondensfjerner: Så planen er: - Ta av ribbe og vifte - (Fjerne pasta først med? Q-tips?) Dyppe Q-tips ned i flaska og skrape og smøre av pasta rester - Ta på ny done...? Endret 11. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 NB!! bruk en kjølepasta med tykk konsistens, med mindre du har tenkt å "lappe" (slipe) overflata på VGA Silencer`n den har ganske grov overflate Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) NB!! bruk en kjølepasta med tykk konsistens, med mindre du har tenkt å "lappe" (slipe) overflata på VGA Silencer`n den har ganske grov overflate Ok, jeg tenkte jeg skulle bruke en av disse: Hvilken er best på CPU og hvilken på Skjermkort? Bilde: Den til venstre er Arctic Silver Ceramique Termisk Pasta og den til høyre er den som følgte med skjermkort kjøleren... Hva bør jeg? Bare legge en klatt der eller smøre det ut? Endret 11. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Bruk Ceramique den er mye bedre en den medfølgende Bruk en tannpirker og ha en liten "dæsj" med kjølepasta på og smør utover (med tannpirkeren) slik at det er et tynt lag over hele kjerna Endret 11. oktober 2004 av zandro Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Hmmm.... ca like mye som et fyrstikk hode? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 *bump* Tenkte jeg skulle få gjort dette idag Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Et knappenålshode Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Sånn ca. Edit:link Bruk :Arctic Silver Ceramique Endret 11. oktober 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Et knappenålshode Ok, men: Hvilken er best på CPU og hvilken på Skjermkort?Bilde: Den til venstre er Arctic Silver Ceramique Termisk Pasta og den til høyre er den som følgte med skjermkort kjøleren... Hva bør jeg? Bare legge en klatt der eller smøre det ut? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Sånn ca.http://www.riscx.com/reviews/9800_arctic_c...r_paste_420.jpg http://www.riscx.com/reviews/9800_arctic_c...ver_on_420p.jpg Skal jeg ta kjølepasta på kjøleren også? Kan jeg ikke bare ta på kjernen og montere skjermkort kjøleren? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kan jeg ikke bare ta på kjernen og montere skjermkort kjøleren? Jo bare ha det på kjernen du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå