Slayer Of Minds Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har en Western Digital 160Gb 7200Rpm, som fant ud at den ikke skulle virke lenger i dag... Har hatt disken i 3-4 måneder. Fikk opp en melding i windows der det sto at det var en bad sector i D:\programmer\Opera\Default, restartet pcen i sikkerhetsmodus for å kjøre scandisk, og da funka ikke disken lenger. Får bare opp en melding der det står at disken ikke er formatert. Har ikke lyst til å formatere, ettersom all dataen min forsvinner... Er det noen som vet hvordan/om jeg kan fikse disken uten å formatere? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Tja , jeg ville ha satt inn en "ny" disk installert windows og getdataback(registrert versjon) på denne "nye", og latt GDB scanne den defekte for filer for så å lagre/overføre filer funnet til alternativ disk/partisjon. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du kan også orøve og få tak i Partition magic og søke etter feil med den. Dette funka hos meg. Så reparte jeg discen med et reparerings program som fulgte med windows. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Å formatere hjelper ingenting. Den feilmeldingen er bare et av flere symptom på at disken er i ferd med å dø. IKKE bruk den eller gjør noe mer med den før du har gjordt som "syar2003" beskrev over! Du kan faktisk være så heldig at du kan kopiere filene dine rett over på den nye disken uten GetDataBack! Når windows kan starte fra en annen disk er det ofte at en "defekt" disk dukker opp igjen. Det kan jo være at det bare er windows som ligger på det skadde området. Men for all del, ikke bruk den for det! Kopier alt du trenger over på nye disken så fort som mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå