Decron Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Heisann! Jeg kjører et linux-basert system. Og jeg ønsker meg en funksjon der jeg bare kan kjøre perl search.pl, og bli spurt om "Mappe å søke i" og "Søkestreng". Mappe å søke i kan feks være /home/bruker, men det kan like gått være en hvilken som helst annen mappe under /. Er det mulig å få til? Har prøvd litt forskjellig, men jeg finner ingen måte å "velge mappe å søke i". På forhånd takk! -- Erik N. Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hei, skjønner ikke helt hva du mener her? Kan du ikke bare oppgi det som argumenter på kommando-linje og lese de ut av @ARGV inne i scriptet? Eller ville du ha et grafisk brukergrensesnitt på dette her? Endret 13. oktober 2004 av sam2 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 har du vært borti kommandoen find? hvis ikke kan man bruke File::Find modulen til akkurat dette. #!/usr/bin/perl use strict; use File::Find; my $search = join ' ',@ARGV or die "No search parameter?`\n"; my @searchdirs = qw( /home/bruker ); find( sub { print $File::Find::name,"\n" if /$search/ }, @searchdirs ); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå