Steikern Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Noen som veit hvor dan jeg fikser internett på den routern? vi finner hverandre på netverke men internett funker ikke noen som veit hvor for ? Jeg har nextgentel internett... jeg bruker rounter som switch vi bruker ikkke den trådløse forbindelesen. vi trenger hjelp fort pls... så hvis du veit etter lant vi kan gjør for å fikse det så skriv i vei da vet ø Endret 8. oktober 2004 av Aadna Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Skal du bruke dlinken som swith? Uansett. Ta å disable DHCP på DLINKEN. Koble NGT routern til en port på DLINKEN. (! IKKE WAN/UPLINK !) Så fungerer dlinken som en switch. Endret 8. oktober 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Skal du bruke dlinken som swith? Uansett. Ta å disable DHCP på DLINKEN. Koble NGT routern til en port på DLINKEN. (! IKKE WAN/UPLINK !) Så fungerer dlinken som en switch. osen disabler jeg DHCP på dlinken? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hmm, les i manualen til dlinken. .. Eller: Uansett. Så dersom du kobler pcen din til dlinken (IKKE HA KOBLA TIL NEXTGENTEL NÅ). Så går du i start->kjør->cmd->ipconfig renew Ta å kopier "gateway" adressen inn i nettlesern din (se eks.) Eks. Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks . . . . : dlink IP-adresse. . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.5 Nettverksmaske. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.248.0 Standard gateway. . . . . . . . . . . . . : 80.111.200.1 Så skal du få lov til å logge inn.. Passord står i manualen, dersom du ikke har endret den (vanligvis så er det admin, eller moe). Du logger inn, og finner oppsett av dhcp på routern. Mere står kanskje i instruksjonsboka di. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 hmm, les i manualen til dlinken... Eller: Uansett. Så dersom du kobler pcen din til dlinken (IKKE HA KOBLA TIL NEXTGENTEL NÅ). Så går du i start->kjør->cmd->ipconfig renew Ta å kopier "gateway" adressen inn i nettlesern din (se eks.) Eks. Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks . . . . : dlink IP-adresse. . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.5 Nettverksmaske. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.248.0 Standard gateway. . . . . . . . . . . . . : 80.111.200.1 Så skal du få lov til å logge inn.. Passord står i manualen, dersom du ikke har endret den (vanligvis så er det admin, eller moe). Du logger inn, og finner oppsett av dhcp på routern. Mere står kanskje i instruksjonsboka di. ohh har bare dlinken og ikke manualen eller noe sånt! er det mulig og fikse det da? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) pls trenger hjelp fort vi har lan her og bare jeg med net blir liksom så kjedelig vis noen har noe og hjelpe hvor s meg så skriv i vei? Endret 8. oktober 2004 av Aadna Lenke til kommentar
pie Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Du kan laste ned manualen hos dlink: http://support.dlink.com/products/view.asp...DI%2D624%5FrevC Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 vi finner hvernadre på netverke men internett vil ikke funke hva skulle jeg gjøre igjen? har prøvd masse rart? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 har du skrudd av DHCP på den delinken? Kommer du inn på den da? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 har du skrudd av DHCP på den delinken? Kommer du inn på den da? når jeg skriver 192.168.0.1 og admin så skjer det ingen ting og den 3 gangen så kommer den en sån feilmelding. Er det mulig og skur av dchp uten og få logge seg in? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 ingen som har hvert borti d-link med nextgentel og vet om der er mulig og slå av dhcp uten og logge seg in? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Resett D-linken ved å bruke en blyant eller noe. Så koble til en PC, start PCen og skriv inn 192.168.0.1 i adressefeltet på leseren din. Logg inn med brukernavnet: Admin og ikke noe passord. Slå av DHCP. Koble NTG rutern til port 4, og maskinene til portene 1,2,3.. Da skal internetten fungere. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er det jeg har prøvd å forumlere 4 gangern i løpet av tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå