mack_ Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Mine to søstre skal få seg nye bærbare, og de skal KUN brukes til skriving av oppgaver i Word og surfing. Skal kjøpe en HP NX9020, og får EN slik til ca 5500 (den har 1,3ghz prosessor mener jeg å huske, og det er eneste forskjellen fra den på den siden). Problemet er altså at jeg kun kan få tak i EN slik. For den andre må jeg isåfall ut med 8600, så det er altså ikke det aller beste tilbudet. Har sett at MPX har ukestilbud på en Acer Aspire 1362LC til 7990. Er dette et godt tilbud? Finnes det bedre tilbud? Som dere ser: pc'en skal ikke koste en formue, og dermed krever jeg ikke de beste spsifikasjonene. Er dette greie priser på disse bærbarene? Hvordan er støynivået på Acer'en mtp at den har en Sempron-prosessor? Batteritid er nedprioritert, og også andre fancy funksjoner Her skal det kun være en god gammel skrivemaskin. Er disse de riktige valgene? Magnus Endret 9. oktober 2004 av mack_ Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Takker! Den siste der ser jo litt morsom ut, men den kommer vel uten minne, harddisk og cd-drev..? Iallefall etter det jeg kan se. Den der fra Elkjøp ser jo grei ut. Noen flere? Endret 9. oktober 2004 av mack_ Lenke til kommentar
D2001 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Hva med: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19852 Har bestilt denne selv, går på høyskolen og tror det vil være perfekt til mitt bruksområde Ikke kjøp Intel Celeron PCer!! Møkka-prosessorer... Enkelt og greit... Endret 9. oktober 2004 av D2001 Lenke til kommentar
qingan Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Celeron M-prosessorer yter ganske godt i forhold til Pentium M.. Den må ikke forveksles med desktop-celeronene... Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvordan yter XP-m i forhold til Celeron-M? F.eks. Acer TM 244XCe vs Amilo K7600. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvordan yter XP-m i forhold til Celeron-M? F.eks. Acer TM 244XCe vs Amilo K7600. Hvilken type XP-M? Det finnes to. Etter det jeg har sett yter XP-M basert på Barton omtrent det samme som Celeron-M klokk for klokk (grovt sett). Det er denne som sitter i Amiloen. Det finnes også en XP-M som egentlig er en kastrert A64 med bare 128/256kB cache. HP/Compaq selger disse (1600Mhz/128kB) som 2800+ i flere modeller. Har ikke sett noen ytelsestester av denne ennå, men den bøy yte omtrent som Semperon på samme hastighet. Acer-maskinen du linker til har forøvrig Mobile Celeron, og ikke Celeron-M. Denne er like treg som den gamle 'vanlige' Celeron. Med mindre det er snakk om kun en skrivemaskin som skal være så billig som mulig uten tanke på pris/ytelse: Styr unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå