Gå til innhold

AMD @ Intel.

hauard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå vil jeg da vite hva folket vet om forskjeller mellom AMD og Intel. Ingen meninger denne gangen folkens. Hva er best? (Glem pris) :p

til spilling er amd fx 53 best. og det er helt klart også, sry intel fans (jeg er litt intelfan jeg å) men denne seieren har amd nå :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er nemmelig slik at den ene er best til enkelte oppgaver og den andre er bedre på andre oppgaver.

Fortell oss. Jeg er også interessert i hvem som er best på hvilke områder osv. :)

Sjekk ut litt benchmarks på nettet ;)

Du vil ikke merke forskjell på en AMD eller tilsvarende Intel CPU under normal bruk, så de er like bra. AMD er hakket vassere på spill, men det er heller ikke noe man legger merke til uten benchmarks

Lenke til kommentar

Det må da være 1000 tråder om akkurat det samme her på forumet! Men uansett så er jeg faktisk ikke sikker på hva jeg synes er best. Jeg har kjørt AMD i mange år, og jeg har vært fornøyd med det, har en kamerat som også har sverget til AMD i flere år. Men plutselig går han hen og kjøper seg en Prescott!! en P4 3.0E GHz, og socket 478!! :eek: Etter alle år med dissing av Pentium!? Han har sågar klokket den opp til 3.6GHz uten å svette en gang! Maskinen er sinnsykt sprek! "Du burde prøve Pentium" og "Jeg tror du vil like det" Sa han! Så jeg går nå rundt med valgets kval AMD eller Pentium ved neste korsvei? Jeg er sannelig ikke sikker...

Lenke til kommentar
Men plutselig går han hen og kjøper seg en Prescott!! en P4 3.0E GHz, og socket 478!! :eek: Etter alle år med dissing av Pentium!?

Altså..nå skulle ikke jeg bry meg om pris her men..hva ble prisforskjellen der da, om du skulle hatt tilsvarende AMD?

Lenke til kommentar

Generelt så er AMD A64 best i spill, mens P4 er best til video encoding og komprimering.

Selv om den ene slår den andre i diverse tester er forskjellene ganske små.

Andre egenskaper kan som også er viktige å nevne:

A64 har Cool'nQuiet som senker varmeutvikling og støy når CPU idler (på samme måte som bærbare).

P4 har HT som kan gi følelse av bedre flyt når du kjører flere tunge programmer samtidig.

Lenke til kommentar
Altså..nå skulle ikke jeg bry meg om pris her men..hva ble prisforskjellen der da, om du skulle hatt tilsvarende AMD?

Prisforskjellen? Hva mener du? Ville garantert ikke blitt noe dyrere om han skulle ha hatt AMD system med samme ytelse, visst det var det du mente da. :dontgetit:

Vil påstå prisforskjellen mellom AMD og Intel er ganske lite, p.g.a. konkurransen o.s.v. ;)

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Prisforskjellen? Hva mener du?

Lurte på om det hadde blitt noe forskjell i pris om han skulle hatt system bygd opp med grunn i AMD..?

Lenke til kommentar
Men plutselig går han hen og kjøper seg en Prescott!! en P4 3.0E GHz, og socket 478!! :eek: Etter alle år med dissing av Pentium!?

Skal vi se..Den Pentiumen ligger på rundt 1600kr+- Men jeg er sannelig ikke sikker på hvilken AMD som tilsvarer den..Det måtte bli AMD Athlon64 3000+ til ca 1300.- eller AMD athlon64 3200+ til ca.1700-1800.-

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært forum moderator, så hadde denne tråden vært stengt :roll:

Hvorfor? Er det noen som er usaklige? Har tråden sklidd ut i kaos og tåpeligheter?

Bra at du ikke er moderator, blir feil å stenge tråder fordi man antar at det går til helvete ;)

Vi drev og krangla litt på IRC skjønner du, også ble vi ikke helt enige. Da trenger en ofte andre folks meninger

Hvordan kan dere krangle om noe dere ikke vet? :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...