Sarasota Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har prøvd å installere w2k på min gamle P1, 133MHZ, 128MB, 2GB. Jeg startet med format *.* Derstter satte jeg w2k CD i Cd-rom og satte BIOS til start med CD-rom. Guess what: Nothing ! Jeg har startet maskinen med DOS fra floppy, og maskinen finner C-drive, men finner ingen D, E, F eller noen andre drives. Jeg må nå starte maskinene med floppy og DOS og CD driver ? eller ? Heldigvis er C-disk formatert i FAT. Hva gjør jeg for at maskinene skal starte å lese min CD-rom ? All you nerds - help me ! Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Last ned en av bootdiskene for DOS 6.22 fra denne siten (alle har CD-rom drivere) Endret 8. oktober 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Sarasota Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hvilken av DOS 6.22 ? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) denne Sett inn en tom flyppydisk og start *.exe filen som du lastet ned, så lager den boot disken for deg automatisk. Endret 8. oktober 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Sarasota Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 OK. Lastet ned til floppy fra min P4, 2,4GHz Nå skal P1 får prøvd seg. Takk Porsche. Lenke til kommentar
Sarasota Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Systemet finner CD rom og jeg kan kjøre "dir" og finne filene på CD. Men når jeg prøver å kjøre setup.exe kommer en melding at dette programmet ikke kan kjøre i DOS. Neste step er å finne/lage en w2k bootdiskett ?? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Virker nesten som om CD'en ikke kan bootes fra. Har du bootet fra den på noen andre maskiner? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva slags Win2000 CD har du? er det en fullversjon eller en upgrade? Her er noen tips fra Microsoft sine sider Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Du kan evt forsøke dette: Start med Dos boot disk og skriv: D:\i386\winnt.exe hvis D: = CD-ROM'en Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Prøv å se om du har en windows CD som er bootable, dvs at du da kan gå innpå BIOS og stille inn "boot fra CD" ellerno.. ..da bør du først gå opp dos, deretter er det bare å skrive setup.exe ellerno. Lenke til kommentar
Sarasota Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Lastet ned eb bootabel sak fra http://www.svrops.com/svrops/dwnlddisk.htm Pakket ut 4 floppy (via ZIP) og installerte på den andre PC. Alt så ut til å funke helt til det kom en error message. Da hadde cd spiller begynt å kjøre. Kanskje en av floppy's hadde bad sector. Info: W2k cd er en ekte "w2k-OEM" som fulgte med en PC for 1 år siden. Nå er det natt. En 47 åring trenger mye søvn............ Til 356. Har hatt en Jaguar e-type serie 2 convertible en gang ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå