veggiss Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 hvis du har en p4 med åpnet multiplier, så foreslår jeg at du selger den til høystbydende. sikkert noen som vil gi masse spenn for en slik. kan jo sikkert overklokkes til 3.4GHz. MEN...det gjenstår å se, gjør som folka sier, og kjør cpuid på den. Lenke til kommentar
jason Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 23:10, siDDIs skrev:forsiktig med flaming folkensp4 har låst mulitplier, men uansett så kan du skifte på multiplieren i bios. Men ingenting skjer og når du starter maskina på nytt så viser den orginal cpu frekvens Helt enig siDDis! Vær forsiktig med den flaminga. Stemmer at du kan skifte multiplier i bios og da vil den stort sett aldri forandre seg når en rebooter og kommer inn i bios. Unntatt: Fyren kan faktisk være så sykelig heldig at han har fått seg en "engineering sample" av en intel prosessor. Disse er ikke alltid låst, og det forekommer faktisk at de en ekstremt sjelden gang blir sendt ut til dødelige folk ved en feiltakelse. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Faktisk det jeg tenkte på også Jason. Derfor jeg skulle høre om hvor han hadde fått tak i den. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Eneste P4'ene som kan "stilles" er ES/Engineering samples og disse er svært skjeldne (ikke at de selges over disk heller). Å få tak i så gamle utgaver en 1.8AGHz Engineering sample er praktisk talt umulig. Tror faktisk kompisen din har sett feil. Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Multiplieren på en P4 er låst. Du kan forandre den så mye du vil i Bios. Det vil ikke forandre noe på hastigheten din. Har du en 1800 , vil den være en 1800 uansett om du setter den til x10 e.l Det kan jo være at dere har fått en "engineers sample" , men det er lite trolig. Skal du overklokke mu du øke bushastigheten, min kjører fint på 133fsb ([email protected]) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 hæ...er ikke denne updatet enda? begynner å bli litt nysgjerrig :wink: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Fyren køddet bare med oss.... Lenke til kommentar
axi0n- Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Det der med at det går ann og forandre på multipliern: En kamerat av meg har kjøpt en pc gjennom ett slik jobbtilbud, en hp pc med p4 1800++ i biosen der og, kan jeg forandre på multipliern. den står på 18, og har prøvd 19, og kan gå høyere og :smile: faktisk ganske rart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå