buskmann Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg prøver å kjøre et skript uten suksess. SSH mot skolen. Lagres ed filnavn test. #!/bin/bash echo "What is your name?" read name echo "Hello, $name. Today is" ; exec date $ chmod 755 test $ ./test : bad interpreter: No such file or directory $ sh test : command not found What is your name? navnet --- her skriver jeg inn ---- : not a legal variable name Hello, . Today is Fri Oct 8 23:57:22 CEST 2004 Det er en fil i /bin/ som heter bash. Noen som vet hvordan man kan få kjørt et enkelt skript? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 $ ./test: bad interpreter: No such file or directory Skriv "which bash" for å finne ut hvor bash ligger, sannsynligvis ligger det i /usr/bin/bash Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 : not a legal variable name Men jeg skjønner ikke hva dette kommer av. Funker nemlig fint her, både med sh og bash. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 $ which bash /bin/bash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå