Gå til innhold

Anbefalinger og anbefalinger Fru Blom

ketle

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en del utstyr i det siste og fått oppgradert maskina mi. Vil først og fremst takke for mange glimrende anbefalinger fra forumets medlemmer.

Det er bare en ting som irriterer meg :hrm: Når en person spør om anbefaling av ett bra skjermkort til ca 1000,- kroner så ønsker han å kjøpe ett skjermkort til 1000,- kroner. Det er da mange som anbefaler hardware i en helt annen priskategori og tråden utvikler seg da gjerne slik:

kallemann: kjøp denne den koster bare 1400,- altså kun 400,- mer

pallemann: hvis du skal kjøpe den til 1400,- bruk da heller 600,- mer og kjøp da heller dette kortet til kun 2000,- de er veldig billige nå.

skallemann: hvis du skal bruke 2000,- på dette kortet så legg i kun 700,- mer og kjøp dette kortet som støtter den nyeste teknologien.

Dollarmannen: Hvis du allikevel skal kjøpe kort for nesten 3000,- så legg i bare 1000,- til så får du det råeste og det beste. Ett bra kjøp for framtida...... :no::no::no::no:

Hold dere til budsjettet. Slutt å gi anbefalinger som er i en helt annen priskategori. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fine eksempel navn du har :D ... Er både enig og uenig i det du sier her... Som sagt : folk vil bare dit beste.. Kanskje det er lurt å informere en som spør om at du tjener mye mer på å legge i et par hundre kroner og få mye mer for penga.. Kanskje er det helt uinteressant. Men vedkommende har ikke tapt mye på at han har blitt informert.. :)

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig opp til deg selv hvilket kort du kjøper, ingen av oss som kan gjøre noe med det da. At vi derimot kommer med anbefalinger som ligger litt over budsjettet ditt bør jo egenltig bare være ok, husk at det kan være såpass stor forskjell som for eksempel mellom en trehjuling og en ferrari...

Hvis du ikke liker å få forskjellig forslag som overskrider budsjettet ditt så gi tydelig og klar beskjed om dette i ditt første innlegg.

Lenke til kommentar

Poenget er å sette fokus på ett problem og jeg skrev først at jeg takker for mange veldige gode råd. Og som alltid når man vil skape litt diskusjon må man sette ting litt på spissen. :!:

Men jeg mener at mange tråder når det gjelder anbefaling av hardware har en tendens til å utvikle seg i retning av "bare 300,- til" argumentasjon og at man til slutt ender opp i en helt annen prisklasse enn den trådstarter spurte om. (gjelder alt slags hardware. skjermkort var kun ett eksemepel og jeg skrev den her pga det er stor aktivitet på denne tråden)

Hvis jeg spør en kompis om han vet om en bra bil til 100 000,- så har jeg ergo ett budsjett å forholde meg til. Blir derfor mest frustrerende hvis han svarer at kjøp Ferrari, det er den beste bilen. Mange sånne anbefalinger her. Vil oppfordre folk til å være edruelige i forhold til budsjett som blir gitt av folk som ønsker råd. Feksså er hundre(100) kroner +/- på noen som koster 1500,- er akseptabelt avik, men det er masse eksempler på at folk anbefaler ting som koster dobbelt så mye eller mer.

Lenke til kommentar

Hvis det skiller 200kr mellom et kjøp jeg kommer til å bli fornøyd med og et kjøpt jeg ikke kommer til å bli fornøyd med, så er jeg glad for at noen gir meg tips om dette. Noen beveger seg vel kanskje litt vel langt over budsjettet though...

Lenke til kommentar
Poenget er å sette fokus på ett problem

Det du ønsker er å lage en diskusjon om en diskusjon som ikke gikk den veien du håpet på ... du kan godt leie ut litt av den fritiden din til meg.....

Eh, hvilken vei hadde jeg håpet at den gikk?? Går ut fra at det er mange som er uenige med meg ettersom det er mange som gir anbefalinger som er helt på viddene! :thumbdown::thumbdown:

F.eks. til noen som sier at de ikke har noe særlig peiling: "Kjøp dette kortet, flash biosen med en driver du finner på www.drittdriver.com, lodd deretter sammen punkt A=g, d+n. Bytt ut kjøleren din med vannkjøling pga kortet vil få en idletempratur på 300 grader. Nå har du fått ett dobbelt så raskt kort til en billig penge"

Hva slags råd er det??? Folk som spør om råd og sier at de ikke har peiling vil da vel ikke begynne å lodde sammen ting, eller skjære med kniv i en CPU (som enkelte har anbefalt å gjøre her på forumet). :no::no::no:

Lenke til kommentar

Du har definitivt et godt poeng, men ofte oppgis prisestimat, ikke et absolutt maksimum posteren har mulighet til å betale. Skriver man noe alá 'Jeg har MAKS 1000 spenn til <noe>, få tips', respekteres som oftest dette etter hva jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Ketle har et poeng, da mange som gir anbefalinger her inne ser ut til å tro at alle har et gjennomsnittlig norsk stadbudsjett å handle PC for. Hvis noen har f.eks. et mx-440 kort og skal kjøpe nytt for ca 1000 penger er det på ingen måte nødvendig å øke til 2 eller 4000 "fordi han får mer for pengene" eller "hvis du alikevel skal handle", det er himmel og h..... i forskjell ved oppgraderingen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...