geir35 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har benyttet Azureus en tid og opplevde at alt til slutt ble sirup. Har Tele2 1024/256. Skjønte ikke hva dette kom av og etter en lang stund kom det frem at jeg hadde for høy "opplastningsrate" og at dette påvirket alt. Jeg kuttet ned på opplasting fra 6 til 2 og farten tok seg opp igjen til det samme gamle gode. Gjorde et forsøk deretter med å stenge opplastingen på de to gjennværende strengene og nedlastningshastigheten steg dramatisk igjen (ble gjerne dobblet). Dette er direkte demotiverende med tanke på hele konseptet med fildeling. Hva skjer? Hva gjør jeg med dette? Hele poenget skal vel være å dele, eller...... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) med 256 opp, burde du i teorien kunne ha en opplastningshastighet på ca 32kb\s. Jeg har samme fart som deg, og har den på 10 eller 15. Funke fint det. ... Tror det er slik at hvis du holder deg til under 60% av kapasiteten på uploaden, så skal ikke nedhastighet gå ned. Endret 8. oktober 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er vel bare å stille inn til det blir best for deg dt JEg bruker Azureus selv og har satt oppl. til 2 på grunn av Telenor ADSL Så lenge man deler burde det moralske være på det tørre. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 er jo ikkje nokke problem med å dele med lav upload så lenge du har den på til du har share ratio 1.000+ Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er vel bare å stille inn til det blir best for deg dt JEg bruker Azureus selv og har satt oppl. til 2 på grunn av Telenor ADSL Så lenge man deler burde det moralske være på det tørre. Blir det ikke veldig lav download da ? jeg må ha min. 5 på upload hvis jeg skal kunne ha "unlimited" med download..bare bra synes jeg. skader ikke meg å ha en upload på 15k når jeg har 256kbit opp. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 JEg får optimal nedlastningshastighet jo... Det har kanskje noe med å gjøre at jeg alltid søreger for å ha 1 i delingsrate. Lenke til kommentar
Term Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Errr tror det er noen som blander det her... 1000+ Det er jo mer kazaa om jeg ikke har helt feil. Jeg bruker noe som heter netlimiter til å begrense uploaden min slik at alt ikke knekker helt sammen. Siden jeg har kun 256 i upload setter jeg min upload til å være 15 kb/s slik at jeg fortsatt kan gjøre normale ting uten å slite alt før mye, men fortsatt dele. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=282462 Bruk global hastighetsregulering eller hva det nå enn heter i Azureus til å justere opphastigheten. Ved ca 85-90% av max vil ikke nedhastigheten bli særlig påvirket. Kjører du Kazaa, Azureus, iMesh, DC++ og masse annet skrot samtidig er det ikke rart at linjen din blir sirup ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå