Gå til innhold

Dell XPS Duger denn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener jeg leste at hvis du satte sammen de samme komponentene uten den fete kassa så ville du spare rundt 5000.- Tror det var i Pcworld, ike sikker men det kan jo sjekkes(får ikke gjort det før jeg er hjemme i kveld). Men for din del, prøv å sett sammen delene med vanlig kasse.

 

Bare skyt fra hofta hvis jeg roter det til her, er bare ment som ett varsko i tilfelle rottefelle.

Lenke til kommentar
Mener jeg leste at hvis du satte sammen de samme komponentene uten den fete kassa så ville du spare rundt 5000.-

Vel, nå sparte jo Henr-eve 10000,- i forhold til listepris hos Dell, så da leder han 5000 på selvbyggerne... :thumbup:

 

Godt kjøp sier nå jeg! Hvordan klarte du å få den så billig? Sponset av arbeidsgiver?? I så fall kanskje jeg skulle søke jobb... :cool:

 

Merlin: Du får ikke en bedre PC fordi du bygger den selv. Du får kanskje en som passer deg bedre, men det er et subjecktivt kriterium. Og ikke minst så får du gleden av å kunne si "Har bygget den selv". Det veier opp for mye annet. :yes:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Påstandene om at Dell XPS er så mye dyrere enn å bygge selv er mer eller mindre vås.

 

Jeg gjorde et eksperiment hvor jeg fikk 3 venner (deriblant en som er journalist i PC World) til å sette opp forslag som skulle matche en Dell XPS til ca. kr 33.000. Her er da også en 20 tommers LCD inkludert i prisen - noe mange her ofte glemmer når prisen på en Dell XPS presenteres.

 

Det interessante var at alle 3 forslagene jeg fikk endte opp på ca. kr 30.000 - det vil si kun kr 3000,- mindre enn hva Dell tar.

 

Så får man jo da se hva man får ekstra for de kr 3000,-.

 

- 3 års serviceavtale med bytting/fiksing av alle komponenter dagen etter at man melder fra

 

- en fiks ferdig PC som ikke leveres i 15 pappesker

 

- en 24 timers support som er gratis (kun for XPS PC'er)

 

 

Påstandene om at en Dell XPS ikke er spesielt lett å oppgradere er også totalt vås. Det er alltid en fordel å sjekke fakta før man poster.

 

En prisforskjell på kr 3000,- er minimal, og har man først råd til å bruke kr 33000,- på en ny high-end PC spiller denne prisforskjellen mindre rolle.

 

Noen liker å bygge selv og det er jo fair, og andre som meg selv liker best at hele pakka kommer ferdig levert rett hjem på døra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Til tross for hva mangfoldet tror er Dell sine XPS-modeller kraftig overpriset. Man får tilnærmet samme konfigurasjon i et gammelt Dimension-kabinett mye billigere. XPS er maskiner som skal være lette å bygge ut og bryte litt med den regelen at alle ferdigmaskiner er "umulige" å oppgradere noe særlig.

 

Dell er sikker vel og bra det, men skulle jeg brukt så mye penger som trådstarter hadde jeg ikke investert i en ferdig maskin. Folk som trenger så kraftige maskiner er ikke/burde ikke være målgruppen til bedrifter Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...