Gå til innhold

Slideshow brenne på DVD. Vise på TV.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastet ned ProShow Gold og var bra fornøyd med trial versjonen (irriterende med reklamen som legges foran når du kjører i demo-versjon selvsagt, men den forsvinner jo når man kjøper lisens). Jeg har imidlertid sjelden bruk for et slikt program og synes kanskje det ble i meste laget å betale (US$60 ca). Jeg fant My Slide show på Tucows som jeg lastet ned. Bare USD 24 og samme funksjonalitet så langt jeg kan se selv om brukergrensesnittet er litt mindre spennende.

Noen som har sammenlignet eller som har bra alternativer til ProShow Gold? Jeg trenger et program som kan brenne VCD og DVD så jeg får vist det på stue-DVD'en. Det var gromt å kunne legge på musikk, så programmet må kunne greie det.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Ulead Pictureshow (både 2.0 og oppgradert til 3.0), og er rimelig fornøyd. Enkel og kjapp å bruke. Versjon 2.0 hadde den svakheten at hvis du flyttet bildene et annet sted, så måtte showene lages på nytt. Versjon 3.0 kan spore opp igjen bilder og musikk. Den har i tillegg mulighet til å zoome og panorere på bildene, men med begrenset mulighet til å påvirke hvordan dette gjøres.

Jeg har også testet PhotonTV og Proshow Gold.

PhotonTV virket mot min tidligere CD-brenner, men ikke mot min NEC ND-2500 DVD-brenner. Ellers ville det vært favoritten min. Den lar deg lage en mengde show på forhånd, som du igjen setter sammen til en CD med menysystem. Dermed kan du bruke samme show på flere ulike CD'er.

Proshow Gold har en mengde muligheter, men er litt klundrete når du skal legge flere show inn under en meny på f.eks VCD. Men resultatet på TV skuffet, fordi bildene ble sammentrykt vertikalt. Dermed blir alle menneskene litt bredere enn det de er fra før, og det er det få som liker. Bildekvaliteten på VCD ble også dårligere enn de to andre.

Lenke til kommentar

Ulead virket veldig bra. PhotonTV kan være like bra forsåvidt, men vanskelig å lese det ut av spesifikasjonene på web-siden (orker snart ikke laste ned flere programmer for å prøve dem ut). Foreløpig leder Ulead i 50$ segmentet mens My Picture Show ligger best ann i 20-30$ segmentet (etter min mening selvsagt), men hvis andre brukere kan dele sin erfaring så ville det vært veldig OK.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg har brukt litt tid på å laste ned og sammenligne:

- MySlideShow (US$24)

"Best i test" etter min mening når man sammenligner muligheter og pris. Brenner CD, DVD og executables. Tar imidlertid bare stillbilder, kan ikke legge inn video i samme album. Kan også brenne DivX. Svært lite ressurskrevende. Jobber effektivt.

-MemoriesOnTV (US$50)

Sammen med ProShowGold det beste programmet forutsatt at man ikke har behov for å lage kjørbare filer (*.exe) for presentasjoner men greier seg med CD og DVD. Et flott utvalg av menyer og nok innstillinger til at de fleste blir fornøyd.

-ProShowGold (US$70)

Programmet som tillater mest finjustering og tillater sluttproduksjon på web, exe-fil, CD, DVD osv. osv. Programmet ser ut til å ha alt.

-Ulead CD & DVD Picture Show (US$50)

Jeg greide aldri å bli helt å bli venner med dette. Jobbet hakkete i forhåndsvisning. Tillater lagring til CD og DVD, men ikke som kjørbar fil. Men jeg fikk alt for dårlig inntrykk av den endelige presentasjonen mens jeg jobbet i forhåndsvisning til å få taket på programmet. Kanskje greit hvis man blir vant med det, men ikke noe som jeg går videre med. Kan skrive CD/DVD cover.

-Pinnacle Instant Photo Album (US$30)

HÅPLØST ressurskrevende. Jeg orker ikke å jobbe med noe så tregt. Lekkert grensesnitt og pene menyer osv. Nei, da er My slideshow mye bedre med sitt stramme, Windows-enkle oppsett. Brenner CD og DVD, men ikke kjørbare filer. Har integrert program for å skrive CD/DVD cover.

Konklusjon:

My Slide Show gjør 90% av jobben til halve prisen. Den er mer enn god nok for meg. De som vil ha det aller, aller beste bør vurdere Pro Show Gold. Memories on TV vil også være et godt valg, om enn tredjevalg etter min mening.

Synes jeg ;)

Endret av Dykkern
Lenke til kommentar

Kjempebra jobbet Dykkeren.

Har testet en demo av Ulead Pictureshow 2 i for en gang. Så jeg får de på noen av de andre her.

Lastet ned demo av proshow 2. Men hvordan lærer man seg dette fort så man finner ut om det er noe eller ikke. Ser man kan Pan, zoom rotate osv. Hva med å legge på tekster soom snurrer.

Hvordan finner jeg ut av dette. Finnes det noe læringsvideo, manual man kan lese osv?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Et lite advarende ord til de av dere som installerer prøveversjonen av Ulead eller Pinnacle programmet:

På min PC førte avinstallering av disse programmene til at jeg mistet tilgangen til DVD-stasjonene mine. Avinstallering og reinstallering av driver for disse stasjonene hjalp ikke. Det jeg måtte gjøre var å kjøre "System Restore" til et punkt FØR jeg installerte prøveversjonene.

Jeg har en sterk mistanke om at Ulead var synderen. Den installerer en eller annen form for DVD/CD konfigurator. Men dette vet jeg ikke, Pinnacle kan også være synderen.

Så er dere advart - det som lager problemer på min PC behøver selvsagt ikke gjøre det på deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...