Gå til innhold

6800LE eller 6600?

BareGjest

Anbefalte innlegg

Vurderer nytt skjermkort til rundt 2000,- og det må være AGP.

Skal jeg da velge en LE løsning, eller vente til 6600 versionen dukker opp i AGP format?

Hva er egentlig forskjellen på disse kortene?

Om jeg har forstått det riktig er begge disse kortene 128-bits? Begge har 8 pipelines og begge støtter PS 3.0?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer nytt skjermkort til rundt 2000,- og det må være AGP.

Skal jeg da velge en LE løsning, eller vente til 6600 versionen dukker opp i AGP format?

Hva er egentlig forskjellen på disse kortene?

Om jeg har forstått det riktig er begge disse kortene 128-bits? Begge har 8 pipelines og begge støtter PS 3.0?

uten tvil 6800 LE

med fare for å tråkke i salataen så tror jeg 6800 le har 256 bit, mens 6600 har 128..

ved å kjøpe LE kortet har du også en god sjans for å kunne åpne opp de siste 8 pipene.. er en tråd om dette på forumet her..

Lenke til kommentar

Ja, men det tar ikke så lang tid før 6600 kommer i AGP. Jeg mener, dersom det er et bedre kort er jeg villig til å vente en måned ellerno..

..men ut fra specs posten ovenfor ser det ut til at det eneste som skiller 6600 fra 6800LE er at 6600 kun har 128-bits buss, MEN at 6600 GT leveres med DDR3 minne(?)

..tror likevel at 6600GT kommer til å koste endel over 2000 til tross for at "prinsantydning" sier 1500-2000. Tror faktisk LE kortet er bedre når det kommer til pris/ytelse.

??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...