GRendal Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hei jeg har nettopp kjøpt meg S750 7.1 system fra Creative. Dette er da ANALOGE høytalere.. vil dette ha noe å si i spill i forhold til å høre hvor lydene kommer ifra osv? ( i forhold til Z-680 som er DIGITAL) takk"! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Siden S750 er THX godkjent så tviler jeg på at du vil ha dårlig lyd for å si det slik. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Tror du skal lete lenge etter en digital høyttaler. Jeg tror det blir feil å si at en høyttaler en analog eller digital. Lyden som kommer ut av høyttalerene kommer vel fra analoge signaler. Hvor digitale signaler konverteres til analog lyd kan variere. I en cd-spiller skjer det som regel i cd-spilleren og lyden overføres med analoge signalkabler til en forsterker osv. En dvd-spiller kan overføre digitale signaler til en hjemmekinoreciever, som konverterer de digitale signalene til analoge signaler før de sendes ut til høyttalerene. Digitale signaler må konverteres til analog lyd før eller siden. Om dette skjer i lydkortet eller i kontrolldingsen til Z-680 er vel ganske likegyldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå