edahl Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Heisann. Jeg bruker eclipse til å skrive små skikkelig teite programmer, men jeg er vant med å bruke ms visual c++, og der er det sånn build, og execute xxx.exe. hvordan gjør man noe lignende i eclipse? :o jeg er skikkelig n00b og har bare gjort dette i noen få dager for de som bryr seg: http://rafb.net/paste/results/TxmQMI51.html //koden til mitt første prog Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ja, du må ha rett plugin først, og så trykker du bare på den grønne play knappen, husker ikke shortcut Lenke til kommentar
edahl Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 jeg kjører dev-c++ nå så det er ikke noe problem lenger fungerte mye bedre for meg Lenke til kommentar
Klette Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Bare en liten komentar til koden; ville heller kjørt en switch en masse ifs her - ryddigere, diggere kode =) Lenke til kommentar
edahl Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 hva mener du? koden er forresten anderledes nå /************************************************************************ *Programmerer : Eivind Dahl * *Formål : Leke * ************************************************************************* *Deskripsjon: Dette programmet regner hvor mye man mangler/får tilbake, * *etter en - operasjon. Programmet er fullt av ting som kan utbedres :P * ************************************************************************/ #include <iostream> using namespace std; int main() { float pris; // pris = tall float kontant; // kontant = tall float tilbake; // tilbake = tall std::string svar; // svar = std::string :/ { cout << "Velkommen til Eivinds absolutt helt ubruklige program\n"; cout << "Til advarsel stotter ikke programmet veldig hoye verdier, "; cout << "saa hvis programmet\nfeiler, er det nok det. "; cout << "Programmet støtter flyttall, men da skillet med \npunktum, ikke komma.\n"; cout << "Fortsette? Ja eller Nei:\n"; cin >> svar; // input svar. Ja/ja eller Nei/nei cin.ignore(); // kast enter }//ends intro { if (svar == "Nei" || svar == "nei") { //hvis svar = Nei/nei cout << "OK, bye! *sucker*\nPress fucking enter and see what fucking happens you fucking mongo..."; cin.get(); }//ends N/n else if (svar == "Ja" || svar == "ja") { //hvis svar = Ja/ja { cout << "\nPris paa vare:\n"; cin >> pris; // input pris cin.ignore(); // kast enter cout << "\n", pris; // si pris }//ends pris { cout << "Kontant betaling:\n"; cin >> kontant; // input kontant cin.ignore(); //kast enter cout << "\n", kontant; // si kontant }//ends kontant { if (pris <= kontant) { // hvis pris <= kontant tilbake = kontant - pris; // tilbake = kontant - pris. altså: Tilbake cout << "Tilbake:\n"<< tilbake <<"\n\nTrykk enter for aa avslutte"; // viser tilbake som "Tilbake" cin.get(); // trykk enter og avslutt }//ends tilbake else if (pris >= kontant) { // hvis pris >= kontant tilbake = pris - kontant; // tilbake = pris - kontant. altså: Mangler cout << "Mangler:\n"<< tilbake <<"\n\nTrykk enter for aa avslutte"; // viser tilbake som "Mangler" cin.get(); // trykk enter og avslutt }//ends mangler }//ends tilbake/mangler }//ends Y/y else { // hvis værken Ja/ja eller Nei/nei cout << "Du har tastet en skikkelig rar verdi: "<< svar <<". Prov paa nytt, og Y/N denne gangen.\n"; // vis verdi cin.get(); // trykk enter og avslutt }//ends else }//ends if's }//ends main Lenke til kommentar
edahl Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) den ble litt uryddig av det der, men den skal funke edit: Bare en liten komentar til koden; ville heller kjørt en switch en masse ifs her - ryddigere, diggere kode =) jeg er en n00b.. kan ikke sånt Endret 9. oktober 2004 av norman Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 En simpel switch: switch(var) { case 'a': //Gjøre noe her break; //Hopper ut av switch`en case 2: //Gjøre noe her break; default: cerr << "Ugjyldig tegn!"; break; } Lenke til kommentar
edahl Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 En simpel switch: switch(var) { case 'a': //Gjøre noe her break; //Hopper ut av switch`en case 2: //Gjøre noe her break; default: cerr << "Ugjyldig tegn!"; break; } kan du gjøre vise det i sammenheng med programmet mitt? jeg vet ikke om jeg skjønte det :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå