Breiflabben Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Har en Asus WL-500g ruter og et WL-100g nettverkskort i laptoppen. Hver gang jeg starter opp maskinen og skal surfe fra laptoppen så må jeg gå inn å konfigurere nettverkskortet --> TCP/IP og sette det til å "Obtain an IP adress automatically". By default så står den på "Use the following IP adress" med en IP-adresse og subnet. Jeg har ikke skrevet inn denne IP-adressen og subnettet så hvor maskinen henter denne informasjonen fra er for meg en gåte. Jeg kommer meg ikke på internett før jeg setter TCP/IP tilbake til "Obtain an IP adress automatically". Dette skjønner jeg ikke..... Har forøvrig god forbindelse til ruteren. Ruteren er også satt til å dele ut IP-adresser vhja DHCP. Wireless Zero Configuration er deaktivert. Irriterer meg at jeg må gjøre dette hver gang jeg starter opp maskinen. Noen som har innspill slik at TCP/IP alltid står på "Obtain an IP adress automatically" ? Takker og bukker for alle innspill. Edit: Har Windows XP Home SP1 BF Endret 8. oktober 2004 av Breiflabben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå