^fmj Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kan det stemmer at fra rundt 75 grader og oppover begynner det å bli skummelt for cpuen? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kan det stemmer at fra rundt 75 grader og oppover begynner det å bli skummelt for cpuen? Begynner å nærme seg smertegrensen ja.. Lenke til kommentar
STIAN.. Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) d var litt varmt. eg ligge på 52 grader med min amd 64 3000+ . går det greit eller? Endret 8. oktober 2004 av STIAN.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Har lest litt rundt nå (google ), det som jeg har kommet frem til er at amd har satt grensa på 70~. Regner med at grensen som de har satt er endel innenfor det som er farlig, slik at de er på den sikre siden. Så grensen for når cpuen tar skade er vel litt høyere. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) d var litt varmt. eg ligge på 52 grader med min amd 64 3000+ . går det greit eller? Min ligger på mellom 30-35 grader...sikker på at cpu vifta er plassert riktig? Endret 8. oktober 2004 av Zernick Lenke til kommentar
lillevarjen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har i overkant av 40 grader idle og 50 grader load. Kan det være "boxed-vifta" som er problemet? Skulle tro at den kjølte greit, men når du sier at din prosessor holder 30-35 grader begynner jeg å lure. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Jeg har i overkant av 40 grader idle og 50 grader load. Kan det være "boxed-vifta" som er problemet? Skulle tro at den kjølte greit, men når du sier at din prosessor holder 30-35 grader begynner jeg å lure. eg har boxed. sjekk om vifta er skikkeleg montert. Endret 9. oktober 2004 av Zernick Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Athlon 64-prosessorer har en egen temperatur-måler/beskyttelse som går helt uavhengig av hvilke temperaturer hovedkortet viser. 70º er maks temperatur for Athlon 64-prosessorer, og ved høyere temperaturer slår kjernen seg av. EDIT: Trodde først prosessoren underklokket, men så leste jeg litt i forumet til AMD og fant ut at kjernen faktisk blir slått av... Endret 9. oktober 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har i overkant av 40 grader idle og 50 grader load. Kan det være "boxed-vifta" som er problemet? Skulle tro at den kjølte greit, men når du sier at din prosessor holder 30-35 grader begynner jeg å lure. Har du god luftgjennomstrømning i kabinettet? Lenke til kommentar
fu5-erZ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg skal kjøpe AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED Jeg har twinMOS 512 mbit ram og lurte på om jeg må kjøpe ny ram hvis jeg skal klokke den. Og ossen kjølning skal jeg ha? Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Kjøling: Kjøler Vifte Ville heller kjøpt en vifte som bråker mindre, men det trenger du jo ikke dersom du har viftestyring eller kan regulere dette i BIOS/windows Offtopic: Velkommen til forumet kos deg! Ram ja..... Da ville jeg gått for disse (pga ditt stramme budsjett) PC-3700 DDR 512 x 2 Kit 2.5-4-4-7 466Mhz Endret 9. oktober 2004 av Christahh Lenke til kommentar
eLNAN Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har sperra pcn min på 60 grader. Ville nok gått for en ny prosessor og ny kjølepasta så yter den nok litt bedre også Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) De fleste prosessorer "brenner" på 75*C. Men det er noen av de mest "moderne" som har spesiell beskyttelse mot varme, fordi de normalt avgir mye varme. Disse har en standard "smeltetemperatur" på 90*C... EDIT: Palominoer har slik beskyttelse, og takk for det... Endret 9. oktober 2004 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå