Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TCP/IP has reached the security limit

Anbefalte innlegg

Heisann

Når jeg bruker bittorent får jeg ofte denne advarselen opp i Event Viewer:

"TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts"

Tror jeg skjønner hva dette betyr, og hva som er årsaken, men hindrer dette bittorent i å koble seg opp mot flere brukere? Er dette en slags sperre man kan slå av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft har vært så snille å ha lagtet et tak på maks 10 nye tilkoblinger i sekundet i SP2. (Mener å ha hørt om et max antall grense også..... :no: ) Når sikkert denne grensen fort med fildeling. Særlig i oppstartfasen. Skal finnes en patch for dette. Prøv et søk på google.

Lenke til kommentar
Microsoft har vært så snille å ha lagtet et tak på maks 10 nye tilkoblinger i sekundet i SP2. (Mener å ha hørt om et max antall grense også..... :no: ) Når sikkert denne grensen fort med fildeling. Særlig i oppstartfasen. Skal finnes en patch for dette. Prøv et søk på google.

Dette er en ganske grei funksjon egentlig.

Microsoft regner med at alle er lovlydige borgere, og legger inn begrensninger som hindrer ormer fra å spre seg fullt så raskt. Det er jo en funksjon som har blitt etterlyst lenge.

Så får heller fildelerne bruke en patch for å bli kvitt djevelskapet :p

Lenke til kommentar

Dere blander litt her.

Helt fra NT 3.1, har workstation versjonen hatt en limit på 10 concurrent connections. Også XP har det.

Det SP2 derimot gjør, er å begrense antallet "ufullstendige" TCP connectons, bla. for å hindre at ormer spres like raskt. Dessverre vil det også ramme endel P2P software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...