Octavian Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 har satt sammen pcn min, og forstår jo at NOE er galt. Floppyen lyser konstant. den jobber ikke eller noe, bare lyser og ser dum ut. hva er feil? floppykabel går fra floppy på hk til floppyen, og strømpluggen er i. liten rar kontakt, ikke slik som vifter bruker. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Du har satt floppykabelen feil vei Den kan gå på begge veier ser du. Edit: Den flate (eventuelt runde) kabelen med noe som ligner en IDE kontakt. Ikke prøv å snu strømkabelen, da smeller det. Endret 8. oktober 2004 av likferd Lenke til kommentar
herpel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Floppykabel opp-ned? De gamle kablene var lette å sette feil, vet ikke med nye for floppy er avlegs... ... Litt for sein der gitt Endret 8. oktober 2004 av herpel Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 kan den settes feil i begge ender? Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Den siden du har i floppyen skal i hovedkortet. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Den "rene enden" uten flere kontakter eller krøll på kabelen i hovedkortet. Den sida av kabelen som har røde (vanligvis) merker (hvite merker hvis det er svart kabel) skal mot pin 1 , det gjelder både hovedkort og floppy. Det er ikke alltid floppyene er merka , da skal den merka sida mot der strømkontakten er (igjen, vanligvis). Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 På en floppykabel som fulgte med et hovedkort jeg hadde for et par-tre år siden, hadde de (Abit tror jeg det var) vært "lure", og sørget for at floppykabelen bare kunne settes én vei, ved hjelp av noen små plast-tapper. Akkurat samme system som IDE-flatkabler bruker. Problemet var at det bare gikk an å sette kabelen FEIL vei.. måtte frem med kniven og spikke bort litt plast da jah.. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå