ThomasWH Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Hvilket skjermkort med TV-OUT gir det BESTE bildet på TV? Skal se masse film fra PC på TV'en, spille, surfe internett osv. ! Enkelt spørsmål! Håper på et bra svar! Endret 8. oktober 2004 av ThomasWH Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Vet ikke om jeg vet nok om dette, men jeg tror at TV-ut kvaliteten på de fleste skjermkort som er å finne på markedet idag er jevngod. Dvs, uansett hva du kjøper så får du et godt nok bilde når det kommer til Tv-out. Bruker selv et gammelt GeForce 4 kort, og den ser jeg masse greier på tv med. Fungerer flott. (Bruker TvTool, nvidias twin-view får jeg bare sort-hvitt med) Men har lest en plass at Ati 9800 kortene er utrolig gode. Hadde et selv, merket ingen forskjell egentlig. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Men har lest en plass at Ati 9800 kortene er utrolig gode. Hadde et selv, merket ingen forskjell egentlig. Jeg synes det er utrolig dårlig. Kan ikke sammenlignes med bilde på en LCD monitor. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 BareGjest, Takk for ditt svar! Har selv et GeForce 4 kort, og bruker også TvTool, og har brukt Twin-View også. Du har vel ikke Gainward vel? Det har jeg! Fantastiske kort! Uansett.. Har også hørt at Radeon 9800 kortene har bra bilde på TV'en! Men jeg er ute etter kortet som skiller seg ut fra de andre.. Vet ikke om dette eksisterer, men.. DragonXP, Vet at bildet på en LCD er bra! Men ingenting slår å se film på 29" eller større! Håper på enda flere svar på dette temaet! Lenke til kommentar
Intel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 har selv 9800pro og syns geforce 4 ti 4200 er bedre. har hatt en del problemer med ati på dette område. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Av de kort jeg har testet, er det Matrox sine kort som har utmerket seg med bra kvalitet på tv utgangen. Nvidia har vært de dårligeste (derfor jeg ikke bruker de lenger), Ati er helt ok. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Mange delte meninger her. Før i tiden (rundt 1998) hørte jeg alltid at Matrox var best på TV-OUT, men Matrox kort er omtrent døde nå. En kamerat av meg trenger et kort som er bra til spilling, bra til det meste egentlig, men mest av alt, BEST på TV-OUT! Han har en ufattelig bra tv! En svært dyr og stor Philips, og vil nyte film, nett og spill på den! Derfor lurer han på hvilket kort som er best til TV-OUT. Vurderer et Sapphire X700 kort (kommer straks på markedet!) til 2000 kroner. Ser lovende ut... Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har R9800 PRO, funker fett til TV titting.. QUOTE (BareGjest @ 08/10/2004 : 19:51) Men har lest en plass at Ati 9800 kortene er utrolig gode. Hadde et selv, merket ingen forskjell egentlig. Jeg synes det er utrolig dårlig. Kan ikke sammenlignes med bilde på en LCD monitor. Hva i all verden har det med LCD skjermer å gjøre? :!: Her er det jo snakk om TV-Ut, alltså se film o.l på TV`en, og ikke på monitoren. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Maverick2002, Enig! Dette har da ingenting med LCD å gjøre.. Hehe! Stusset også over den kommentaren der oppe.. R9800PRO tilsvarer den nye X700, bare at X700 er bedre! Tror det blir et slikt kort ja! Lenke til kommentar
Intel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ikke gjør dette til en ati vs nvidia ting. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva snakker du om? Jeg snakker kun om ATI! Lenke til kommentar
s13 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 For å få max kvalitet, prøv å finn et VGA -> RGB Scart adapter. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) s13, Har du en link? Ellers er jo 6600GT kortene veldig bra kort i øvrige mellomklassen, til ca 2900 kroner. Gainward kortet er utrolig bra i allefall: http://www.gainward.com/html/product/vga/P...60pcxxp_glh.htm Gainward 6600GT kortet koster 2900 kroner ca. Blir vel enten det eller et Sapphire Radeon X700 kort til 2100 ca. Skader ikke å ha gode spillkort uansett, når prisen er helt grei. Men det jeg egentlig er ute etter _ER_ faktisk det beste TV-OUT kortet.... Hmmm! Endret 8. oktober 2004 av ThomasWH Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 BareGjest, Takk for ditt svar! Har selv et GeForce 4 kort, og bruker også TvTool, og har brukt Twin-View også. Du har vel ikke Gainward vel? Det har jeg! Fantastiske kort! Uansett.. Har også hørt at Radeon 9800 kortene har bra bilde på TV'en! Men jeg er ute etter kortet som skiller seg ut fra de andre.. Vet ikke om dette eksisterer, men.. DragonXP, Vet at bildet på en LCD er bra! Men ingenting slår å se film på 29" eller større! Håper på enda flere svar på dette temaet! Har også et geforce 4 kort, men jeg får ikke farger på twin-view. Noen forslag? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Får farger med tvtool men ikke med twin view, det er det som er så rart. Burde vel sagt det i den første posten. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 s13, Har du en link? Nei, finner kun byggesett http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuit...tv/circuit.html Men burde så absolutt være mulig å få kjøpt et sted, vil jo gi overlegen kvalitet ved bruk av en høykvalitets tv! Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Som vanlig når du ikke får farger, skyldes det: A: NTSC signal (amerikansk tv standard) til en TV som bare støtter PAL (europeisk standard). B: S-video signaler til en TV som ikke støtter det. C: S-video signaler inn i feil SCART kontakt (har TV'en flere kontakter, er det som regel bare 1 som støtter s-video) D: TVen står på feil AV kanal Hvordan løse dette? A: Sett kortet til å sende PAL signaler (NTSC er dårligere, selv om det har høyere refreshrate. PAL har høyere oppløsning og NTSC burde vel egentlig stå for Never The Same Color, iom. at fargene, og da særlig rødt, variere veldig). B: Bytt TV, eller la kortet sende ut composite signaler i stedet. Dette stilles enten i software, eller med en liten kabelstubb som KANSKJE følger med kortet. Det finnes også s-video>composite konverter som bla. ClasOhlsson selger. C: Bytt kontakt (sjekk manualen til TVen for å finne ut hvilken som er riktig). D: Bytt AV kanal (sjekk manualen til TVen for å finne ut hvilken som er riktig). Hva er s-video og composite? S-video kjennetegnes vet at signalene deles opp i farge (chrominance) og lysstyrke (luminance). Dette gir et forholdsvis bra bilde. Kontaktene som blir brukt til s-video ser ut som en ps/2 kontakt (feks. datamus). I composite singaler slåes disse 2 sammen, noe som gir et noe dårligere bilde. Kontakten er en rund gul phono (RCA) kontakt. Ingen av disse overfører lyd. Hva med SCART? Scart er en type kabel/kontakt som er lagd for å forenkle koblingene til TV apparater. Dette siden en scart kable kan overføre både lyd og flere forskjellige typer videosignaler (feks. RGB, composite og s-video). Lenke til kommentar
X672 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 er ikkje heilt det du spør om, men men xbox funker utmerket til å sjå film med, koster litt da xbox 1200,- modchip+montering ca.1000,- hdd 120GB 800,- advanced monster cable + optical monster cable 1400,- for bedre bilde og surround treng egentlig ikkje hdd men er fin å ha eg har dette oppsetted og streamer alle filmer fra pc'en til xbox media center og så kan du jo spille på den Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Får ikke farger med mitt x800xt kort Vet ikke hvordan bildet er på disse kortene, men skulle ikke tro det var dårligere enn 9800pro iallefall ThomasWH, du mener vel ikke at x700 er bedre enn 9800pro, for det er vel ikke sant? Endret 8. oktober 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå