Gå til innhold

Oppgradere RAM eller skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hva han skal bruke maskinen til.

 

Dersom han bruker den mest til vanlige applikasjoner så bør han ha mer ram, man merket virkelig forskjell fra 256 -> 512 og oppover.

 

Dersom han spiller mye, må han fremdeles ha ram, men også skjermkort :)

 

Gamle spill går greitt på 256 (CS etc), men alt nytt krever egentlig 512 og oppover. Helst 1024 :)

Lenke til kommentar

Vel, det betyr at han vel har et integrert skjermkort allerede. I praksis kan man si at maskinen hans uansett ikke mestrer større spill slik den er, fordi han kun har 256 Mb ram. Det han jo kan gjøre er å doble rammen slik at det integrerte skjermkortet kan bruke av ramen som da er øket.

Om dette ikke holder kan han etterpå spare til et bedre skjermkort en det integrerte.

Skal man svare konsist på spørsmålet ditt, så må man vite litt om hva slags Dell PC han har, prosessorhastighet etc.

Svaret mitt er dog at han bør øke rammen slik at det integrerte skjermkortet får mer å spille på.

Lenke til kommentar

Han spiller for det meste CS, men skal skaffe seg Sims2, så kan vi da komme til en konkusjon? Oppgraderer han PC'en nå, får han ikke kjøpt Sims2 før neste lønning. Men kjøper han sims2, vil han få et spill som kan pynte på hylle fram til han får oppgradert..

 

Hva bør han gjøre? Jeg tror skjermkort, hva tror dere?

Lenke til kommentar
Vel, det betyr at han vel har et integrert skjermkort allerede. I praksis kan man si at maskinen hans uansett ikke mestrer større spill slik den er, fordi han kun har 256 Mb ram. Det han jo kan gjøre er å doble rammen slik at det integrerte skjermkortet kan bruke av ramen som da er øket.

Om dette ikke holder kan han etterpå spare til et bedre skjermkort en det integrerte.

Skal man svare konsist på spørsmålet ditt, så må man vite litt om hva slags Dell PC han har, prosessorhastighet etc.

Svaret mitt er dog at han bør øke rammen slik at det integrerte skjermkortet får mer å spille på.

Det er en Celeron 2,4GHz han har.. Så da melder jeg det bare videre at han bør kjøpe seg et 512mb kort da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...