aslan75 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Jeg har kjøpt inn komponenter til en ny pc, og har bygd den opp etter boka, så vidt jeg vet. Jeg skal ikke påstå at jeg er ekspert, men jeg har da bygd noen pcer oppgjennom tiden. Jeg har brukt følgende komponenter: Chenbro Gaming Box m/350W PSU Abit NF7-S2 hovedkort AMD Athlon XP2600+ Barton CPU GlacialTech Igloo 2450 Light CPU-kjøler Kingston 512MB PC3200 DDR WD Caviar SE 120GB S-ATA 7200RPM harddisk Pent brukt Sapphire Radeon 9600PRO 128MB grafikkkort NEC ND-3500 DVD-brenner brukt CD-ROM brukt floppydrive Det som skjer er at når jeg skal starte opp, starter den og går i 1-2 sek, men så skrur den seg av igjen. Jeg monterte den først i et annet kabinett, men det samme skjedde da. Trodde det kanskje var pga for liten eller defekt PSU, men tydeligvis ikke. (God unnskyldning for å kjøpe et bedre og penere kabinett uansett ) Regner med at en del av dere kjenner til disse komponentene. Fint med noen tips om hva jeg kan prøve for å få dette til å funke... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Var dette et sett du kjøpte, eller kjøpte du alt for seg? Folka i butikken hjelper gjerne med å si hva som passer sammen eller ikke. Ser du noe på skjermen før den dør? Lenke til kommentar
aslan75 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Jeg kjøpte alt for seg over nettet, fra MPX.no. Bortsett fra kabinettet, som jeg kjøpte etter første forsøk i gammelt kabinett. Nei, jeg ser ingen ting på skjermen i det hele tatt... aldri. Endret 8. oktober 2004 av aslan75 Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er du sikker på at alle komponentene overhodet fungerer? Har smeltet mangt en prosessor i mitt liv, og da vil ikke noe skje... Du skrev ingenting om goop? Høres et pip fra datamaskinen når den starter? Går viftene? evt. harddisken? Selgeren er din beste venn når ting ikke fungerer som de skal. Lenke til kommentar
aslan75 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Det holder vel med den goopen som er på kjøleribba? Eller? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) jada, så lenge det er goop, går det bra. EDIT: OG at kjølingen sitter riktig... Endret 8. oktober 2004 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
aslan75 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Dette kabinettet er uten speaker. Men i det første kabinettet jeg prøvde i, hørte jeg en slags alarm-lyd da jeg startet opp. Høy-lav-høy-lav-høy-lav pipelyd... Hovedkortet har to LED's. Den ene lyser rødt når strømmen står i, den andre lyser grønt/gult når jeg skrur på Power-switchen. Endret 8. oktober 2004 av aslan75 Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 I manualen til hovedkortet skal det stå hva pipelydene betyr. F.eks: lydmønsteret ditt på mitt MSI hovedkort er CPU overtemp advarsel. et kvikt søk på google ga dette: resultatet:Link Prøv å restarte BIOS Lenke til kommentar
aslan75 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Resatte BIOSen, men det samme skjer nå også. Hører at både CPU-vifte og harddisk starter samtidig med at jeg trykker på power-switchen, men alt dør etter 1-2 sek. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 "Knaser" harddisken, eller bare starter den? Høres veldig ut som et problem med CPU eller BIOS Lenke til kommentar
aslan75 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Den rekker ikke å knase. Bare starter, og så dør alt. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ta ut alt som er mulig, (Skjermkort, DVD CD, Floppy, RAM og HD) og prøv å starte igjen. hvis problemet er borte, putter du inn ting etter ting, til du vet hva som er ødelagt. Hvis PCen ikke starter uten det du tok ut, er det eneste rådet jeg kan gi deg, å klage til butikken... Lenke til kommentar
aslan75 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 vet ikke om jeg tør å innrømme dette, men... jeg hadde satt på cpu-kjøleren feil vei, slik at det faktisk ikke var i kontakt med cpuen. goofen var urørt da jeg fjernet ribba fra cpuen... flaut!! uansett, takk for all hjelp! den funker fint nå! -Aslan Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg hadde samme problem, og har hørt flere som har hatt det. Hos meg var det ikke kjøleren som satt feil.. ..den døde bare etter 2 sek. Fant aldri feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå