El Fantasma Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har nå 2x512 Mb TwinMos Pc3200. Denne er tydeligvis en flaskehals når det gjelder overklokking. Har en P4 3.0 Ghz, den klokket jeg til 3.3 GHz, men da rebootet maskina seg jevnlig. Nyttet ikke å øke vCore heller. Temp @ 3.3 Ghz var 44C idle og 52-55C load. Hvilken minne vil dere anbefale til overklokking? Speccs i profil... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Geil er jo kjent for å like seg godt på høye spenninger så kanskje dette golden dragon minne hadde vært noe? http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=101440 Golden dragon er bygd opp på en annen måte enn standar minne og trenger derfor ikke kjøler fordi de rett og slett ikke blir varme. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Ser bra ut den! Vet du noe om vennskapet mellom den og Abit IC7-Max3? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Crucial BallistiX Helt klart også bra minne Det er det som er problemet med minne det er så mye bra på markedet Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Etter hva jeg har forstått, så er ikke Cas Latency så viktig for P4 som AMD64..... Ser at de Crucial PC400 brikkene har CL 2,5.....ganske bra for en PC4000 brikke eller? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 OCZ PC4400 Gold Dual Channel Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Gir deg det rådet at du gjør deg opp en mening om hvor høyt du ønsker å klokke, bestemmer deg for hvor mye penger du gidder å bruke på RAM - og kjøper brikker på bakgrunn av dette. Å kjøpe RAM for 3-3500 kroner synes jeg blir helt "bong"......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå