langtongting Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har nå bestemt meg for å bytte ut hk og cpu. Så var det det evige spørsmålet da! ska jeg gå for Athlon64 3200 eller Prescott 3.2Ghz? Kan noen gi meg et godt argument for kjøp av en av disse? Pluss jeg trenger tips ved kjøp av HK til den CPU`en det blir. Ikke for dyrt, pluss at det må støtte DDR2. Regner med jeg kommer til å kjøre en liten stund til på mine 1024MB pc2700.(ja jeg vet minne da vil bli en flaskehals) Men tilbake til CPU`ene, jeg har kun hatt Intel frem til nå, men ser ikke noen grunn til å fortsette med det, skulle AMD være bedre. Maskinen brukes i grunn til spill som: BFV, BF1942 og FarCry osv. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) AMD er anbefalt til spill i alle de hundrevis av trådene jeg har lest her på forumet. Selv har jeg ASUS A8V(støtter ikke DDR2), AMD64-3500+ og Corsair TwinXL 1024 (2*512). Hvis du kjøper AMD, husk at AMD-CPUer liker minne med stramme timings. Jo lavere jo bedre. 2-2-2-5 er glansbildet i dag. Kjøper du socket 754, så er hovedkort basert på denne sokkelen kresen på RAM. Det er nemlig langt fra alle typer RAM som passer. Når jeg kjøpte socket 939 på et tidlig tidspunkt valgte jeg Corsair. Ingen hadde 939 på den tiden og jeg gamblet på Corsair. Corsair passer stort sett alt og er også et godt merke på markedet mht. stabilitet og hastighet. Kanskje ikke 100% svar på dine spørsmål, men praktiske erfaringer har man vel ikke vondt av? NB! Blir det socket 754, sjekk den sticky-tråden hva hovedkortet takler av minne. Edit: Her er den sticky-tråden jeg snakket om --->link<--- Sveinl. Endret 8. oktober 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå